شرکت توسعه سازه های دریایی تسدید که در مهر ماه سال 1381 تاسیس شد .بعنوان پیمانکار عمومی(GC) در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی می باشد که  توانایی اجرای امور مهندسی،خرید،ساخت و تامین منابع مالی و مدیریت پروژه های EPC را دارا می باشد. این شرکت در هر دوحوزه فراساحل(Offshore) و خشکی ( Onshore) فعال بوده و با داشتن گواهی نامه های بین المللی معتبر و اجرای پروژه های ملی از شرکت های پیشرو و چاپک در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شرکت می باشد.

چشم انداز وماموریت                                                                                                    

  با حضور فعال و چشمگیر در بازارهای هدف بینالمللی، در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی جزو ده شرکت برتر ایران قرار گیرد.

چشم انداز

در راستای سیاست های سند چشم انداز ایران 1404، شرکت تسدید

می خواهد:

1- طی سه سال آینده جزء سه شرکت برتر پیمانکاری پروژه های فراساحل(offshore) در کشور قرار گیرد.

2-  طی سه سال آینده جزء 20 شرکت برتر پیمانکاری پروژه های خشکی (onshore) در کشور قرار گیرد.

3-  با حضور فعال و چشمگیر در بازارهای هدف بین‌المللی، در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی جزو ده شرکت برتر ایران قرار گیرد.

4-  در پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت، ایمنی، بهداشت حرفه ای و محیط زیست (HSEQ) و مدل سرآمدی سازمانی (EFQM) در صنعت نفت کشور جزء برترین‌ها (شرکت‌های متعالی) قرارگیرد.

5-  طی سه سال آینده 20درصد گردش مالی شرکت را از طریق فایناس پروژه‌ها تامین نماید.

6-  طی سه سال آینده افزایش شاخص‌ها در توسعه نیروی انسانی را داشته و بهترین نیروهای فراساحل درکشور را تربیت کند.

ماموریت

شرکت اعتلای مدیریت و اجرای پروژه های بزرگ درزمینه نفت،گاز،پتروشیمی و نیروگاهی درخشکی و دریا با استفاده ازتوان داخلی درراستای حرکت به سوی خودکفایی وایجاداشتغال درمناطق بومی در زمینه های مدیریت، مهندسی، تامین تجهیزات ،ساخت ، نصب و راه اندازی آن پروژه هادر داخل و خارج از کشور می باشد.

همچنین انجام پروژه های ملی با استفاده بهینه از پتانسیلهای بالقوه موجود در نیرو های متخصص و متعهد کشور نیز مد نظر بوده است. شرکت تسدید سعی دارد تا با حفظ نام نیک ،حضور مؤثر و کارآمد در پروژه های ملی داشته باشد و با بهره گیری از مجموعه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و توان مدیریتی صاحبان سهام با ایجاد هم افزایی و به کارگیری نیروهای توانمند،جوان،متخصص و متعهد در اجرای به موقع پروژه های تعریف شده در ابعاد و اندازه های مناسب اقدام نماید. همچنین این شرکت در نظر دارد با ایفاء نقش مثبت و چشمگیر،حضور مؤثری در انتقال فناوری و ایده های جدید داشته باشد.

از اهداف دیگر این شرکت حضور در پروژه های بین المللی با هدف صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر به خصوص کشورهای همجوار و حوزه خلیج فارس است،که در این راستا شرکت تسدید با شرکتهای مختلفی که در صحنه
بین المللی حضور دارند،توافقنامه مشارکت و همکاری امضا کرده است .

توانمندی ها و قابلیت ها

توانمندی ها و قابلیت ها

طراحی، خرید، ساخت و نصب 11دستگاه جاکت به وزن تقریبی 22,500 تن

با توجه به ساختار شرکت تسدید که ترکیبی از متخصصین با سابقه، خوشنام و مطرح درصنایع فراساحل و مهندسین جوان، خلاق و نوآور می باشد، فرصتی استثنایی را دریک شرکت ایرانی  بوجود آورده تا این شرکت با داشتن دانش فنی و تجربیات مفید در طراحی، مهندسی، خرید و ساخت درکنار انتقال دانش( از شرکتهای داخلی و خارجی) به شرکتی چابک وچالاک در انجام پروژه ها تبدیل شود و با استفاده از تجربه های گرانبهای کسب شده در پروژه های قبلی ظرفیت خوبی ایجاد نماید که به توجه به شرایط  و محیط کسب کار کشور دارای ظرفیت انجام کار زیادی در صنایع نفت ،گاز ،پتروشیمی ونیرو گاهی می با شد. درراستای تایید این امر به بعضی از خلاقیتهای انجام شده درپروژهای شرکت اشاره می شود :

  کاهش 15 کیلومتری  ساخت خط لوله نفت آبادان به اهواز و دریافت مبلغ ده میلیارد ریال مهندسی ارزش.

  احداث و راه اندازی واحد نیروگاهی تولید همزمان برق و بخار(CHP) به ظرفیت 4 مگاوات(اولین بار درایران)

 انجام مهندسی تفضیلی پروژه پالایشگاه نمک زدایی لب سفید(با ظرفیت 30 هزار بشکه در روز) با دیسپلین های مختلف مهندسی از قبیل عمران، برق،ابزار دقیق، پروسس، مکانیک

 طراحی، خرید، ساخت و نصب 11دستگاه جاکت به وزن تقریبی 22,500 تن

 انجام مهندسی تفضیلی پروژه ساخت دک سکوی نفتی هنگام

 ثبت رکورد فوق العاده ساخت سکوی نفتی وگازی در مدت شش ماه ( تا قبل از این 8 ماه بوده است) و همچنین ثبت رکورد بی سابقه 150 کیلو/ نفر / ساعت در ساخت سازه های فلزی حتی در شرایط تحریم

 داشتن رکورد 7 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه ناتوان کننده در کل پروژه ها

 اشتغالزایی 2000 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم

 ارتقاء 23 رتبه در میان شرکتهای برتر کشور (IMI)  از نظر فروش و درآمد در سال 1390

 ادامه روند بومی نمودن تکنولوژی فراساحل در همه زمینه ها بخصوص تربیت نیروهای انسانی متعهد  متخصص برای صنعت فراساحل

  طراحی ،مهندسی ،خرید،ساخت و نصب بزرگترین جاکت (سکوی) دریایی- نفتی درخاورمیانه باوزن تقریبی 4500تن

 تولید مدارک مهندسی به همراه پیمانکارخارجی و کنترل کلیه مدارک تولید شده و تایید آنها در پروژه های ملی،خط لوله و کابل زیردریایی میدان رشادت و خط لوله زیردریایی حوزه های نفتی ایلام و سلمان- ابوذر و نوروز (باحدود200کیلومترخط لوله زیردریایی

لذا این شرکت با داشتن توانایی های ویژه در بخش های مهندسی، تامین کالا و تجهیزات و اجرای زود هنگام پروژه ها دارای ظرفیتهای بالقوه فراوانی است که می تواند درراستای انجام پروژه های ملی مورد استفاده قرار گیرد.

استاندارد

تسدید جهیزات مدرن، سیستمهای مدیریتی کنترل و تضمین کیفیت را به عنوان راهگشای خود در نیل به اهداف متعالی قرار داده است

کنترل کیفیت

در بخش کنترل کیفی در جهت تطبیق مواد اولیه، ابزار و تجهیزات با نیازهای پروژه و استانداردهای مربوطه فرمت های بازرسی عملیاتهای مختلف پروژه تهیه وتوسعه یافته و با تست های تخصصی و لازم از صحت انجام پروژه اطمینان حاصل شده و با تجزیه و تحلیل موارد احتمالی مغایرتها و تهیه گزارشات آماری لازم اقداماتی در جهت رفع عدم تطابق ها یا اقدامات پیشگیرانه انجام شده است.اطمینان از بکارگیری ابزار و وسایل اندازه گیری کالیبره و نگهداری مستندات مربوط به کالیبراسیون،جزیی ازوظایف مهم واحدهای کنترل کیفی جهت انجام کار با کیفیت تربرای مشتریان(کارفرما) بوده است. درخواست به بررسی و استقرار دستگاه و نوع جوشکاری FCAW در کارگاهها بعنوان اولین شرکت فراساحل، Rlease و تحویل 11 جاکت و بررسی پانچ های شناورها قسمتی از خدمات واحدهای  QC  بوده است .

در همین راستا و با مطالعه اهداف دومین جشنواره ملی تلاشگران کیفیت کشورکه تاکید بر بررسی وارزیابی کیفی سازمانها داشت و با ارسال گزارشات و ارزیابی اظهارنامه شرکت توسط داوران جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت ،شرکت تسدید به عنوان یکی  شرکتهای پیشرو در انجام بهینه امور کیفی در کشور قرار گرفت .

تضمین کیفیت

دراین بخش شاخص های فرآیندی در شرکت بصورت دایم و با توجه به توسعه شرکت مورد اندازه گیری، بازبینی، کنترل و بهبود قرار گرفت و با ایجاد رویه ها، دستورالعمل ها و فرم های لازم و حذف آیتم های اضافه بر طبق استانداردهای جهانی وملی در جهت تسهیل در اجرای این فرآیندها اقدام شده است.

 حفظ و تضمین کیفیت در سطح عالی مطابق استانداردهای روز دینا و خواستههای مشتریان همواره مورد توجه بوده است، لذا  این شرکت استفاده از متخصصان و کارکنان آموزش دیده، تجهیزات مدرن، سیستمهای مدیریتی کنترل و تضمین کیفیت را به عنوان راهگشای خود در نیل به اهداف متعالی قرار داده است.

این شرکت از آخرین استانداردهای بروز جهان همچون API ، ASM ، BSI و OGP در زمینه طراحی، مهندسی، تأمین تجهیزات، ساخت و نصب استفاده کرده است.

پروژه ها

شرکت توسعه سازههای دریایی تسدید

ردیف

نام پروژه

نام کارفرما

نوع پروژه

مرحله اجرایی

1

اجرای خطوط لوله فلزی واحد لخته گیری تاسیسات  فشار گاز سلمان

پتروایران

C

تحویل دایم

2

ساخت پل ها، سه پایه ها و مشعل های فازهای 9و10 پارس جنوبی

شرکت مهندسی و ساخت

 تاسیسات دریایی ایران

C

تحویل دایم

3

پروژه موتور ژنراتور گازسوز به همراه سیستم بازیافت حرارت (CHP)

وزارت نیرو

EPC

تحویل دایم

4

پروژه احداث خط لوله «16 حدفاصل آبادان تا نظامیه اهواز

خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

EPC

تحویل دایم

شرکت توسعه سازههای دریایی تسدید

ردیف

نام پروژه

نام کارفرما

نوع پروژه

مرحله اجرایی

5

پروژه توسعه و نوسازی سکوهای میدان نفتی رشادت

شرکت نفت فلات قاره ایران

EPCI

تحویل موقت

6

احداث واحد نمکزدایی لب سفید

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

EPCC

در حال اتمام

7

پروژه ساخت جاکتهای میدان گازی هنگام

شرکت نفت فلات قاره ایران

EPCI

تحویل دایم

8

پروژه طرح اضطراری توسعه سکوی هنگام

شرکت نفت فلات قاره ایران

EPCI

تحویل دایم

9

پروژه احداث خط لوله و کابلهای  زیردریایی رشادت

شرکت نفت فلات قاره ایران

EPCI

درحال اجرا

شرکت توسعه سازههای دریایی تسدید

ردیف

نام پروژه

نام کارفرما

نوع پروژه

مرحله اجرایی

10

احداث خط لوله زیردریایی حوزه های نفتی ایلام و سلمان

شرکت نفت فلات قاره ایران

EPC

تحویل موقت

11

پروژه ساخت جاکتهای میدان نفتی فروزان

شرکت مهندسی و ساخت  تاسیسات دریایی ایران

C

اتمام پروژه

12

پروژه ساخت جاکتهای فاز 19 پارس جنوبی

شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران

C

درحال اتمام

13

احداث خط لوله زیردریایی حوزه های نفتی ابوذر ونوروز

شرکت نفت فلات قاره ایران

EPC

تحویل موقت

14

پروژه بازسازی سکوی سروش و R4 در میدان نفتی رشادت

شرکت نفت فلات قاره ایران

EPCI

درحال انجام

15

پروژه طرح توسعه وافزایش ظرفیت میدان نفتی فروزان

شرکت نفت فلات قاره ایران

EPC

درحال اجرا

بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست

بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست

شرکت تسدید جزء اولین شرکت های خصوصی، با حضور در جایزه ملی تعالی سازمانی موفق به دریافت «تقدیرنامه دوستاره» شد.

شرکت تسدید در مسیر سرآمدی سازمانی و در راستای برآورده سازی نیازها و انتظارات همه ذینفعان،خود را به ایجاد محیط کار ایمن و سالم برای کارکنان با تاکید برافزایش رضایت مشتری وحفاظت از محیط زیست، متعهد می داند وبه منظور تحقق این خواسته ها موفق به استقرارسیستم مدیریت یکپارچه IMS و اخذ گواهینامه های بین المللی به شرح زیراز TUVRheinland Gropوابسته به سازمانTUV CERT آلمان  شده است:

مدیریت کیفیت در صنایع نفت،گاز و پتروشیمیISO/TS/29001:2007

مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای   OHSAS/18001:2007

مدیریت کیفیت برمبنای استاندارد 9001:2000/ ISO

مدیریت رضایت مشتری 10004:2010/ISO

مدیریت زیست محیطی ISO/14001:2004

رهبران شرکت توسعه سازه های دریایی تسدید، خود را مسوول اجرا و استقرار استانداردهای مذکورمی دانند و در جهت حصول اطمینان از دستیابی به این راهبردها، ضمن رعایت قوانین و مقررات مرتبط با هراستاندارد و انجام اقدامات لازم جهت نیل به این اهداف، همکاری صمیمانه کارکنان را در این خصوص معمول می دارند. درتایید دستیابی به این اهداف این شرکت توانسته تشویقات و تاییداتی ازکارفرمایان مختلف دریافت نماید که از آن جمله می توان به دریافت تشویق نامه عملکرد درسیستم HSE-MS از شرکت نفت فلات قاره ایران مبنی بر انجام3000000 (سه میلیون ) نفر ساعت کار بدون حادثه اشاره کرد.(که با توجه به تعاملات با سایر کارفرمایان به زودی تقدیرنامه عملکرد با عنوان بالا از شرکت خطوط لوله ومخابرات نفت ایران وسایر نیز دریافت خواهد شد).

درضمن با برنامه ای مدون استقرار بهترین سیستم ها و سرویس های کیفی و ایمنی را درحال اجرا دارد. با استفاده از آخرین متدهای علمی نسبت به شناسایی خطرات و ریسکهای محیط کار اقدام و با استفاده از تحلیل آنها و طبق آخرین استانداردهای جهانی همچون OGP وOHSAS:18001 نسبت به ایجاد رویه ها و پرمیتهای لازم در شرایط عادی و بحرانی برای انجام عملیاتهای مختلف اقدام و با تهیه کتابچه های راهنما و تشکیل دوره های آموزشی مستمر، Tool Box Meeting روزانه، برگزاری مانورهای دوره ای و تهیه تجهیزات ایمنی و سلامت حرفه ای لازم بصورت فردی و گروهی، مدیریت منابع و انرژی، نظارت و کنترل بر پساب ها و پسماندهای صنعتی، معاینه پزشکی دوره ای کارکنان و پیمانکاران، ایجاد مراکز درمانی با استفاده از آخرین امکانات پزشکی و آمبولانس مستقر در کارگاه ها و برگزاری مانورهای دوره ای، نسبت به حذف و کاهش ریسکهای محیط کار اقدام شد و بحمدالله محیط کاری ایمن برای کارکنان و پیمانکاران فراهم شد، که درهمین راستا شرکت تسدید «مقام نخست پیمانکارهایِ درشرکت نفت فلات قاره ایران» درمورد مسایل HSEQ را به خود اختصاص داد و مورد تشویق قرار گرفت.

در ضمن در پروژه مشترکی که بین «دانشگاه تهران و شرکت نفت فلات قاره ایران» انجام شد، شرکت تسدید در آیتمهای اصلی در بین پیمانکاران شرکت نفت فلات قاره رتبه اول را کسب نمود و در دانشگاه تهران و در حضور مسئولین شرکت نفت فلات قاره مورد تقدیر قرار گرفت و مستندات آن بصورت مشترک در چهار جلد به چاپ رسید. دریافت این مدارک طبق برنامه دقیق و اهتمام مستقیم مدیر عامل محترم وتمام کارکنان شرکت در دفتر مرکزی و کارگاه ها به خصوص واحد های کیفیت و ایمنی انجام شده است.

 کسب گواهی نامه صلاحیت پیمانکاری(رتبه بندی)

شرکت تسدید درجهت تایید کیفیت کاری، داشتن مزیت رقابتی درمقابل رقبا در مناقصات و توسعه بازار اقدام به برنامه ریزی برای دریافت گواهی نامه صلاحیت پیمانکاری (رتبه بندی)  نمود و درسال 1391 موفق به دریافت  سه رتبه پیمانکاریِ:» پایه یک نفت وگاز ، پایه 2 تاسیسات و تجهیزات، پایه پنج آب و پایه پنج  صنعت و معدن»  از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گردید.

 گواهی ملی تعهد به تعالی سازمانی(EFQM)

بعد از دریافت گواهی نامه های بین المللی و درفاز دوم استقرار آنها ، و درراستای حرکت در مسیر تعالی ، در اولین گام اقدام به مطالعه و حضور درجایزه ملی تعالی سازمانی گرفته شد و پس از خودارزیابی با ارسال گزارشات و متعاقب آن ارزیابی شرکت توسط موسسه ملی مطالعات و بهروری منابع انسانی شرکت تسدید موفق به دریافت جایزه ملی تعالی سازمانی در سطح «تقدیرنامه دوستاره» شد و در اسفندماه 1391مدیر عامل محترم این شرکت در همایش ملی تعالی سازمانی این جایزه را از وزیر محترم صنعت ، معدن و تجارت دریافت کرد.