پتکو یاری‌گر صنایع استراتژیک کشور در تامین پمپ‌های بروز و پیشرفته

مدیر فنی و مهندسی شرکت پتکو اظهار کرد: شرکت پتکو بعنوان یکی از زیرمجموعه های گروه صنعتی سدید، بیش از دو دهه است که با طراحی و ساخت پکیج پمپ های سفارشی در صنایع نفت، گاز، پالایشگاه، پتروشیمی و صنایع فولاد و نیروگاهی؛ فعالیت می نماید و در طول این سالها محصولات این شرکت در پروژه های مختلف ملی مورد استفاده قرار گرفته که در نهایت سبب عدم خروج ارز از کشور با تقویت رویکرد تعمیق داخلی سازی از سوی مسئولان مرتبط، دنبال شده است.

رحیم سهرابی‌اصل، به گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد: درواقع شرکت پتکو همواره یاری گر صنایع استراتژیک کشور در تامین پمپ های بروز و پیشرفته بوده است.

سهرابی گفت: در این میان با توجه به ماهیت سفارشی بودن محصولات این شرکت و پیچیدگی های بالا در طراحی و انجام محاسبات متعدد در تولید و ساخت هر محصول متنوع، ضرورت وجود زیر ساختهای لازم ازجمله، بهره مندی از واحد فنی و مهندسی را بیش از پیش آشکار میسازد. این مهم زمانی اهمیت بیشتری پیدا می نماید که تنها چند شرکت مطرح و قوی از تولیدکنندگان پکیج پمپ در کشور وجود دارندکه قابلیت طراحی و تولید سفارشی محصولات را داشته باشند و در این خصوص شرکت پتکو در سایه وجود واحد فنی و مهندسی قوی و با تجربه ای که طی این سالها اندوخته است، همواره در صنعت پمپ کشور جزو شرکتهای طراز اول از سوی کارفرمایان محترم ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: واحد فنی و مهندسی این شرکت بطور مستمر در طرح های جدید و چالش های نو در پروژه های موجود درکشور فعال بوده و با اتکا به دانش فنی بومی شده خود در طراحی انواع پمپ ها، توانسته نیازهای اساسی صنعت کشور در زمینه پمپ را مرتفع نماید.

سهرابی در خاتمه اظهار کرد: طراحی انواع پمپ های گریز از مرکز به عنوان یکی از تجهیزات مهم مورد نیاز صنایع در واحد فنی و مهندسی این شرکت به صورت کاملا علمی و با انجام تمامی تحلیل های مهندسی انجام می گردد. با اتکا به این تحلیل ها و اطمینان بالا به طراحی، ساخت پمپ انجام شده و در آزمایشگاه پیشرفته این شرکت که مورد تایید سازمان ملی استاندارد، بعنوان آزمایشگاه همکار نیز می باشد؛ تست هیدرولیکی و عملکردی انجام و نتایج تست واقعی با نتایج تحلیل و طراحی مقایسه شده و روش های طراحی صحه گذاری می گردد و در نهایت محصولات مختلف با کیفیت بالا و بر اساس استانداردهای بروز جهانی در اختیار کارفرمایان محترم قرار می گیرد.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید