قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرد: کوچک‌ شدن بازار و رکود اقتصادی، دو ‌مساله مهم بخش صنعت و تولید کشور

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، از کوچک‌ شدن بازار و رکود اقتصادی به عنوان دو ‌مساله مهم بخش صنعت و تولید کشور یاد کرد.

تاثیر تحریم‌های اقتصادی بر بازار و محصولات ایرانی

به گزارش خبرگزاری صنایع، آرمان خالقی در آستانه فرارسیدن ۱۰ تیرماه روز صنعت و معدن، با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر صادرات و تولید، اظهار داشت:

رکود فعلی اقتصادی، حاصل تحریم‌ها است که باعث ایجاد معضل برای صادرات محصولات ایرانی شده است تا تولیدات داخلی به سادگی به کشورهای خارجی صادر نشود.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، افزود:

قدرت خرید حقوق‌بگیران در سال جاری کاهش یافته است و این مساله سبب شد که آنان کالا و جنس کمتری از بازار بخرند.

وی تصریح کرد: کاهش قدرت خرید مردم به تولیدکنندگان و فروشندگان فشار مضاعفی وارد کرده و با افزایش هزینه‌های تولید، قدرت رقابت صادر‌کنندگان نیز کاهش یافته است.

دو ‌مساله مهم بخش صنعت و تولید کشور

عضو هیات مدیره و قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان، گفت:

با توجه به تورم اعلام شده، افزایش حقوق کارکنان دولت، مستمری بگیران و بازنشستگان حدود ۲۵ درصد بوده است.

آرمان خالقی با بیان اینکه دو مساله مهم بخش صنعت و تولید کشور، رکود اقتصادی و کوچک شدن بازار است خاطرنشان کرد:

کوچک‌تر شدن بازار، فشار زیادی به تمام شرکت های داخلی وارد کرده است. این مساله باعث شده که شرکت‌ها و تولید‌کنندگان ایرانی نتوانند محصولات خود را به خارج کشور صادر نمایند از این رو ناگزیر شدند آن را وارد بازارهای داخلی کنند و به معرض فروش بگذارنند.

نیاز تولیدکنندگان به نقدینگی

عضو هیات مدیره و قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان به نقدینگی نیاز دارند، گفت:

هر چند افزایش قیمت دلار مزیتی برای صادر‌کنندگان محسوب می‌شود اما تورم در تولید محصولات باعث شد که نیاز تولیدکنندگان به نقدینگی بیشتر شود.

آرمان خالقی، تصریح کرد: تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه باید با ارز گران آن را وارد کنند که این مساله هزینه تولید را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری صنایع، عضو هیات مدیره و قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پایان، اظهار داشت:

تولیدکنندگان برای تولید نیاز به نقدینگی دارند که این نقدینگی و منابع مالی معمولا از طریق بانک‌ها تامین می‌شود اما در این شرایط، بانک‌ها افزایش سرمایه نداشته‌اند تا نقدینگی این واحدها را تامین کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید