وزیر صنعت: هیچ‌گونه محدودیتی در حمایت از کالای ایرانی نداریم

وزیر صنعت بابیان اینکه در لایحه بودجه سال ۹۸ دولت تأمین کالاهای اساسی مردم با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی پیش‌بینی کرده است گفت: هیچ‌گونه محدودیتی در حمایت از کالای ایرانی نداریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، رضا رحمانی در مراسم افتتاح کارخانه ذوب نورد تبریز با اشاره به اینکه از ظرفیت‌ها و مصوبات سران قوای سه‌گانه در جهت رفع قوانین دست و پاگیر تولید استفاده می‌کنیم اظهار داشت: ظرفیت جلسات سران قوای سه‌گانه کشور به جهت رفع قوانین مخل تولید و در راستای تسهیل در تولید و حمایت از دولت داخلی کشور استفاده می‌شود.

وی افزود: قوانین و بخشنامه‌های مختلفی برای حمایت از تولید داخلی داریم ولی ما بیشتر در حفظ و حمایت از تولید داخلی به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری استناد می‌کنیم.

زیر صنعت، معدن و تجارت با ذکر این‌که هیچ‌گونه محدودیتی در حمایت از کالای ایرانی نداشته و نداریم گفت: البته دولت در هر جایی که قوانین نمی‌تواند در امر تولید تسهیل‌گر باشد و حتی اختلال ایجاد می‌کند برای رفع آن همواره اعلام آمادگی کرده است.

رحمانی در ادامه بر لزوم فعال‌سازی واحدهای تولیدی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بلااستفاده تأکید کرد و افزود: از تمامی مسئولان درخواست می‌کنیم برای حفظ تنظیم بازار و دسترسی آسان مردم به کالاهای باکیفیت و با قیمت مناسب تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 98 دولت تأمین کالاهای اساسی مردم با تخصیص ارز 4200 تومانی پیش‌بینی کرده است، گفت: دولت در بحث تولید از قبیل تأمین مواد اولیه و ملزومات تولید ارز مورد نیاز را تأمین می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه از تمامی ظرفیت‌ها برای رونق تولید داخلی استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در زمینه تحریم‌هایی که علیه کشورمان اعمال‌ شده شاید در برخی بخش‌ها محدودیت‌هایی ایجاد باشد اما در برخی بخش‌های دیگر نیز فرصت‌هایی به وجود آورده که باید از فرصت‌ها به نحو ممکن استفاده کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید