عضو هییت مدیره شرکتپتکو سدید، ضرورت حرکت به سمت توسعه فعالیتها و کسب و‌کارهای دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی‌سدید، مهندس عمرانی عضو هییت مدیره شرکت پتکو؛ از ضرورت حرکت به سمت توسعه فعالیتها و کسب و‌کارهای دانش بنیان و نیز عملکرد شرکت پتکو در این خصوص گفت.

وی گفت، بهترین تعریف از ضرورت حرکت در مسیر توسعه فعالیتهای دانش بنیان را دکتر علی وحدت، رئیس هیات‌عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در مقاله مسیر توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور، ارایه نموده است.

عمرانی اشاره کرد در این مقاله اشاره شده که گسترش روزافزون دانش و فناوری سبب میشود «عصر صنعت» به تدریج جای خود را به «عصر دانش» داده و «اقتصاد دانش بنیان» نیز جای «اقتصاد منبع بنیان» را بگیرد.

گرچه شاید تا همین چند سال پیش منابع طبیعی همچون نفت، جنگل یا دریا می توانستند نقش چشمگیری در توسعه اقتصادی کشورها ایفا کنند، اینک اما توانایی توسعه دانش و فناوری های پیشرفته است که اقتصاد کشورها را پیش می برد، به طوریکه بر اساس نظریه جدید رشد، با افزایش سرمایه گذاری روی پژوهش و فناوری می توان نرخ رشد اقتصادی کشورها را به طور مستمر افزایش داد.

وی در ادامه گفت بر اساس مقاله ذکر شده، قطعا موتور توسعه اقتصاد دانش بنیان را کسب وکارهای دانشی و فناورانه تشکیل می دهند که در حوزه های مختلف، از سلامت و دفاع گرفته تا کشاورزی و محیط زیست، به طراحی، توسعه و تولید انواع محصولات و خدمات فناورانه مشغولند.

با توسعه این کسب وکارها، محصولات و خدمات سنتی و به تبع آن، مشاغل قدیمی به طور پیوسته ارزش افزوده خود را از دست می دهند لذا غفلت در توسعه این کسب وکارها بی تردید آینده کشور را به طور جدی به چالش می کشد.

عمرانی در ادامه اظهار داشت، رتبه شرکت پتکو؛ شرکت دانش بنیان نوع یک تولیدی است که شامل معافیت های مالیاتی و گمرکی میباشد.

*شرکت پمپ و توربین پتکو یکی از شرکت های هولدینگ سدید می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید