وزیر اقتصاد آذربایجان روابط با ایران بیش از پیش گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، شاهین مصطفی یف که به تهران سفر کرده است امروز با فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان دیدار کرد.
وی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: بنده و وزیر اقتصاد ایران روسای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هستیم و همیشه مذاکرات برای یافتن زمینه‌های همکاری وجود دارد و هر سه ماه دیدار‌هایی را داریم.
وی روابط دو کشور را در سطح عالی و مبتنی بر اعتماد دانست و گفت: ایران از کشور‌های مهم منطقه است و روابط دو کشور به ثبات و امنیت منطقه کمک می‌کند.
وی گفت: روابط تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۸ بیش از ۷۴ درصد افزایش داشته و در شش ماهه اول سال میلادی نسبت به سال گذشته این روابط تجاری دو و دو دهم برابر شده است.
وی افزود: شرکت‌های فعال ایران در آذربایجان به ۱۴۰۰ شرکت رسیده که امسال ۳۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.
وزیر اقتصاد آذربایجان با بیان اینکه دو کشور در زمینه صنایع خودرو و دارو همکاری داشته‌اند گفت: برنامه‌هایی برای افزایش همکاری‌ها در ساخت اتوبوس و کامیون داریم.
وی کریدور شمال جنوب را از زمینه‌های همکاری دو کشور برشمرد و گفت: بار حمل شده در این کریدور در سال گذشته نسبت به ابتدای فعالیت آن ۸ برابر شده و امسال در مقایسه با سال گذشته ۶۳ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه در زمینه مسائل انرژی دو کشور همکاری داریم افزود: بخشی از شبکه برق آذربایجان به منطقه پارس آباد متصل شده و سال بعد نیز به شبکه برق آستارا متصل خواهد شد.
مصطفی یف افزود: همچنین در جلسه امروز در خصوص اجلاس آتی سه جانبه بین ایران، روسیه و آذربایجان که در سوچی برگزار خواهد شد مسائلی مطرح شد.

فرهاد دژپسند

روابط ایران و آذربایجان بیش از دو برابر شده است

حجم تجارت ایران و آذربایجان در شش ماهه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، دو و دو دهم برابر شده است

شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد آذربایجان که به ایران سفر کرده است امروز در محل وزارت اقتصاد با فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد کشورمان دیدار کرد.
دژپسند پس از این جلسه در جمع خبرنگاران به روابط خوب دو کشور اشاره کرد و گفت: طرح‌های سرمایه‌گذاری مشترک دولتی و بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت ریلی در جریان است و مبادلات دو کشور بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.
وی افزود:​ شرکت‌های ایرانی مشغول در آذربایجان، ​ بیش از ۳۴ درصد رشد داشته است.
وزیر اقتصاد اضافه کرد:​ دو کشور دیدگاه‌های مشترک نزدیکی در زمینه مباحث انرژی، ​ بانکی و گمرکات دارند که این موضوع در قالب تفاهم نامه تنظیم خواهد شد تا در اجلاس مشترک سه جانبه ایران- روسیه- آذربایجان در سوچی مطرح شود.
وی گفت: به رغم همه محدودیت‌ها روند همکاری‌های دو جانبه ما با کشور‌های مختلف از جمله آذربایجان بسیار خوب پیش می‌رود.
دژپسند اضافه کرد:​ در پاییز امسال نیز جلسه دیگری با وزیر اقتصاد آذربایجان خواهیم داشت و در موضوع گسترش همکاری‌ها در بحث خودروسازی، داروسازی، کشاورزی و حتی آموزش تصمیم‌گیری خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید