هزینه احداث یک کارخانه لوله، 299 میلیون دلار

کارخانه ای کوچکتر از لوله سازی ماهشهر کشور ایران در کشور امارات با سرمایه گذاری ۲۹۹ میلیون دلاری احداث می شود.

کنسرسیومی متشکل از شرکتهای صناعات امارات متحده عربی،JFE و Marubeni-Itochu ژاپن با سرمایه گذاری ۲۹۹ میلیون دلاری کارخانه لوله قطور فولادی درز جوش مستقیم(LSAW) به نام الغربیا احداث می کند. که از این میزان سرمایه گذاری ۱۸۵ میلیون دلار طی یک وام بانکی توسط بانکهای امارات و ژاپن پرداخت می شود.

این واحد تولیدی که در منطقه صنعتی خلیفه(Kizad) ابوظبی احداث می شود و ظرفیتی در حدود ۲۴۰ هزار تن در سال دارد.

ماشین آلات و تجهیزات این کارخانه نیز مانند شرکت لوله سازی ماهشهر سدید توسط شرکت SMS MEER آلمان تامین شده است.

 جالب اینکه ظرفیت تولید کارخانه لوله سازی ماهشهر سدید در کشور ایران ۳۵۰ هزار تن می باشد.
بعلاوه تکنولوژی ساخت JCO و تا قطر ۵۶ اینچ برای ساخت انواع لوله فولادی ترش و شیرین با ورق های تا ضخامت ۳۲ میلی متر براحتی در لوله سازی ماهشهر تولید می شود هم چنین وجود زیرساختهای مناسب حمل و نقل جاده ای و کشتیرانی و حتی وجود خط ریلی راه آهن داخل کارخانه ماهشهر و موقعیت استثنایی شرکت لوله سازی ماهشهر(نزدیکی با بندر امام و خلیج فارس و استان بصره عراق ) از مزایای رقابتی این واحد تولیدی در منطقه بشمار می رود.

تولید ورق های عریض فولادی در شرکت فولاد اکسین اهواز به عنوان مواد اولیه لوله سازی ماهشهر و در نزدیکی آن و وجود کارخانه پوشش لوله ماهشهر در مجاورت آن به عنوان مکمل زنجیره ارزش، مزیت لوله سازی ماهشهر را دوچندان می کند.
شایان ذکر است در برنامه ی همه کشور های منطقه ساخت دهها هزار کیلومتر خطوط لوله فولادی نفت و گاز ۳۲ تا ۵۶ اینچ در ۵ سال آینده گنجانده شده است .

منبع: https://www.constructionweekonline.com/article-38567-al-gharbia-pipe-breaks-ground-on-kizad-steel-plant

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید