پاکستان یک میدان نفتی کشف کرد

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از هلنیک شیپینگ نیوز، ذخایر جدید نفت و گاز در کوهات پاکستان کشف شده که روزانه 1844 بشکه نفت خام تولید می کند.

 شرکت میادین نفتی پاکستان با 25 درصد سهم شرکت و نفت و گاز بین المللی MOL  مجارستان این اکتشاف را در فلات کوهات در ایالت خیبر پختونخوای پاکستان انجام دادند.

 آزمایشات اولیه بسیار امیدوارکننده بوده و  ذخایری معادل روزانه 1844 بشکه نفت خام و 18.25 میلیون فوت مکعب گاز را نشان داده است. تولید اقتصادی از این ذخایر در دسامبر سال جاری آغاز خواهد شد. سهم شرکت میادین نفتی پاکستان از این اکتشاف 25 درصد است.

 طبق گفته شرکت میادین نفتی پاکستان، این ذخایر جدید هیدروکربن در میدان نفتی ماکوری کشف شده اند. این اکتشاف جدید به بهبود امنیت انرژی پاکستان کمک می کند.

 این میدان نفتی 20 درصد تولید نفت پاکستان را که معادل 17 هزار بشکه در روز است، برعهده دارد. 6 اکتشاف در این بلوک انجام شده، اولی در 2002 و آخرین اکتشاف در 2011 بوده است. شرکت توسعه نفت و گاز پاکستان ، شرکت نفت پاکستان و شرکت میادین نفتی پاکستان به ترتیب با 20، 20 و 28 درصد مالکیت این بلوک نفتی را در اختیار دارند. شرکت MOL مسئول انجام اکتشافات بیشتر است و 145 میلیون فوت مکعب در روز گاز طبیعی تولید می کند.

 متخصصان می‌گویند اکتشاف نفت و گاز یک پیشرفت بزرگ برای پاکستان است چون ذخایر خارجی ارزشمند این کشور را حفظ می‌کند و میزان واردات را کاهش می دهد. به این ترتیب تعادل تجارت بهبود می یابد و اقتصاد پاکستان با کاهش کسری تجاری به سمت ثبات پیش می رود. این اکتشاف جدید تاثیری مثبت بر بخش نفت و گاز پاکستان دارد که به خاطر بحران انرژی با مشکلاتی روبه روست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید