افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی در ابهر

وزیر نیرو از افتتاح پروژه‌های مختلف در حوزه آب و برق در کشور با اعتباری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح آب‌رسانی به شهرهای ابهر و خرم‌دره از سد کینه‌ورس، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بهره‌مندی از امکاناتی همچون آب سالم و برق، حق همه ایرانیان است و برای تحقق آن در سال‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شده است و در این راستا امسال همزمان با هفته دولت شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف در کشور هستیم.

وی به افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی در ابهر اشاره کرد و افزود: نیروگاه ۷ مگاواتی خورشیدی با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان امروز به بهره‌برداری رسید. همچنین طرح بزرگ تصفیه‌خانه آب شهرهای خرم‌دره و ابهر نیز با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان افتتاح شد تا مردم این دو شهر بتوانند از مزایای طرح برخوردار باشند و این در شرایطی است که امروز شاهد افتتاح طرح‌های مختلف با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان خواهیم بود.

اردکانیان به کلنگ‌زنی طرح‌های دیگر در زنجان و ماه‌نشان برای آب‌رسانی به ۱۳۰ روستا با اعتبار ۳۳ هزار میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها بیش از ۷۱ هزار نفر از روستاییان از آب سالم برخوردار خواهند شد. البته بر اساس آخرین برآوردها ۱۲۱۹ پروژه در بخش‌های مختلف با ۴۶ درصد پیشرفت و اعتبار ۵۸۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

وزیر نیرو به اهمیت توجه به توسعه در دو حوزه آب و برق نیز تاکید کرد و یادآور شد: همه این طرح‌ها برای تامین نیروهای حیاتی کشور است که تاثیر مستقیم بر رفاه مردم داشته و شامل اقتصاد مقاومتی نیز می‌شود؛ چراکه با صرفه‌جویی و تولید بیشتر می‌توان شرایط صادرات به کشورهای همسایه را فراهم کرد و این خود قطعا تاثیر خوبی در اقتصاد خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید