ذخایر بزرگ نفت و گاز در پاکستان کشف شد

شرکت توسعه نفت و گاز پاکستان در حین اکتشاف گاز شیل و نفت در ایالت سینج، ذخایر جدید نفت و گاز کشف کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از جئونیوز، شرکت توسعه نفت و گاز پاکستان ذخایر جدید نفت و گاز شیل کشف کرده است.

 به گفته منابع آگاه، شرکت توسعه نفت و گاز پاکستان 95تریلیون فوت مکعب گاز شیل و 14میلیارد بشکه ذخایر نفتی کشف کرده است که برای تأمین نیاز این کشور به مدت 90 سال کافی است. مقامات می‌گویند استخراج این نفت و گاز شیل تنها توسط فناوری‌های جدید امکان‌پذیر است و انتظار می‌رود 14میلیارد بشکه استخراج شود.

 در ماه اکتبر، این شرکت در چاه اکتشافی تاگ 1 در منطقه کوهات در خیبر پختونخوا ذخایر نفت و گاز کشف کرد. طبق آزمایش‌های اولیه این چاه می‌تواند 50 بشکه در روز نفت خام و 4.1میلیون فوت مکعب در روز گاز تولید کند.

 شرکت توسعه نفت و گاز پاکستان اعلام کرد: این اکتشاف ذخایر هیدروکربن را در کشور افزایش می‌دهد و تأثیری مثبت بر اقتصاد کشور دارد. این شرکت در ماه اوت در منطقه کوهات ذخایر جدید نفت و گاز کشف کرد و با 50درصد سهمی که در این چاه داشت، اکتشاف‌های قابل توجه نفت و میعانات گازی انجام داد. طبق اطلاعاتی که در آن زمان در دسترس بود، آزمایشهای اولیه امیدوارکننده بود و نشان می‌داد می‌توان حدود 240 بشکه در روز نفت و 12.7 میلیون فوت مکعب در روز گاز استخراج کرد.

 اوایل ژوئن این شرکت اعلام کرد: در منطقه سنقار در ایالت سینج ذخایر نفت و گاز کشف کرده است و قصد دارد حفاری‌های اکتشافی در این ایالت انجام دهد. چند ماه پیش عمران احمد، مدیر عامل شرکت واگذاری های نفتی پاکستان گفت کل تولید نفت و گاز این کشور در 2018 و 2019، 89030 بشکه  و 3935 میلیون فوت مکعب در روز بوده است. ترکیب انرژی پاکستان 34درصد گاز طبیعی، 31درصد نفت، 13درصد زغال سنگ، 9درصد گاز طبیعی مایع و یک‌درصد نفت گاز مایع است و بقیه آن از منابع دیگر می‌آید. وسعت منطقه تحت اکتشاف 224976 کیلومتر مربع بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید