جنگ اقتصادی آمریکا علیه روسیه با تحریم خط لوله گاز نورد استریم۲

آمریکا با تحریم خط لوله نورد استریم۲ روسیه یک جنگ اقتصادی علیه روسیه را آغاز کرده است ولی تأخیر در ساخت این خط لوله مشکلی جدی برای روسیه نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، به نظر می رسد روسیه باید ساخت خط لوله نورد استریم 2 را به تنهایی به پایان برساند چون شرکتهای اروپایی شرکت کننده در این پروژه هدف تحریم های آمریکا قرار گرفته اند.

 یک کارشناس اقتصادی گفت هزینه تکمیل این خط لوله پس از خروج شرکت سوئیسی-هلندی قطعاً بالاتر خواهد بود.

« ممکن است راه اندازی این خط لوله چند ماه بیشتر طول بکشد ولی مهم این است که بالاخره تکمیل می شود».

 به گفته این اقتصاددان، شرکت بزرگ انرژی گزپروم روسیه که مدیریت پروژه نورد استریم 2 را برعهده دارد، مطمئناً از این شرکت های اروپایی به خاطر ترک عملیات شکایت خواهد کرد، حتی با وجود اینکه در قراردادشان ذکر نشده است.

وی گفت:« تحریم ها و قول هایی که روسها برای قراردادهای بیشتر می دهند، معامله بهتری برای  شرکت آلسیز نسبت به تحریم‌های آمریکاست که علیه قوانین بین‌المللی هستند». شرکت آلسیز مسئولیت لوله گذاری در این پروژه را بر عهده دارد.

« پس از اتمام پروژه، با فرستادن نفت کمتر از طریق لهستان و اوکراین یا افزایش مالیات های داخلی بر شرکت های نفتی آمریکا در روسیه یا سهامداران انگلیسی-آمریکایی شرکت های روسی، می توان سود بیشتری به دست آورد. در آخر سود به دست آمده بیشتر از هزینه های پروژه خواهد بود».

وی اشاره کرد که آمریکا یک جنگ اقتصادی را آغاز کرده است. تأخیر در ساخت خط لوله گاز روسیه مشکل جدی نخواهد بود.

 این اقتصاددان گفت:« مشکل برای شرکت های  انگلیسی-آمریکایی است که این دولت هایشان تحریم ها را وضع کرده اند چون از این پس آنها را شرکای تجاری سخت و خطرناکی می دانند. در آینده چه کسی به یک شرکت انگلیسی آمریکایی اعتماد می‌کند وقتی نمی دانید قرار است شما را تحریم کنند یا کار را کنار بگذارند. در این مورد، آمریکا بیشتر از سایر نقاط جهان از دست می دهد».

 دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه به کابینه دستور داده در مورد پاسخ احتمالی روسیه به تحریم‌های واشنگتن علیه پروژه نورد استریم 2 تصمیم‌گیری کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید