حساب‌های شخصی و تجاری جداسازی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اعمال نظارتی موثر بر تراکنش‌های پولی در شبکه بانکی یکی از برنامه‌های بعدی بانک مرکزی را جداسازی حساب‌های شخصی و تجاری دانست.

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی طی یادداشتی در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: تداوم حمایت و پشتیبانی نظام بانکی از فعالان اقتصادی و توسعه کسب‌وکار و فعالیت‌های شفاف در کشور یکی از اقدامات بر زمین مانده و بسیار مهم بانک مرکزی برای جلوگیری از پولشویی و سفته‌بازی، اعمال نظارتی موثر و مبتنی بر اصول بانکداری مدرن بر حجم دلیل و ذینفعان تراکنش‌های پولی در شبکه بانکی است.

پس از اعمال موفق کنترل‌های لازم در تراکنش از طریق پست‌های بانکی محدودیت پشت‌نویسی چک‌های تضمینی، تعیین سقف برای تراکنش‌های غیرحضوری غیربانکی (ساتنا) و درون بانکی، دیروز و در ادامه اقدامات اصلاحی برای مبارزه با پولشویی تصمیم بانک مرکزی مبنی بر ضرورت ارائه‌ی اسناد مثبته برای انتقال وجوه بیش از یک میلیارد تومان در درون بانکی و بین بانکی (ساتنا) را به کلیه بانک‌ها ابلاغ کردم. این اقدامات جهت ساماندهی نقل و انتقالات پولی و نظارت کامل بر چهره ریال ادامه خواهد یافت.

در هیچ کشوری مقام ناظر بانکی اجازه نمی‌دهد که نقل و انتقال بانکی بدون مستندات و اطلاع بانک از مبدا و مقصد و دلیل انتقال وجوه و ذینفعان انجام گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید