خداحافظی روستاهای تهران با تانکرهای آبرسانی

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت: ۱۰۰ روستا در استان تهران با تانکر آبرسانی می‌شدند که در حال حاضر تمامی این تانکرها در پارکینگ قرار دارند و تنها در شرایط بحران از این تانکرها استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، رضا پوررجب امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های آبرسانی روستایی استان تهران با اشاره به عملکرد این شرکت در طی پنج سال اخیر، اظهار کرد: بحث تامین آب پایدار روستاها، بالا بردن کیفیت آب، ذخیره‌سازی منابع آب، فاضلاب روستاها جزو مواردی بود که طی این سال‌ها مورد توجه قرار گرفت.

به گفته وی، در حال حاضر میزان هدررفت آب از ۴۵ درصد به ۳۷ درصد کاهش پیدا کرده که برای این موضوع نیز اقدامات متعددی انجام شده است. علاوه بر این با تفاهم‌نامه‌ای که به امضاء رسید کل روستاهای استان تهران در زمینه‌ی مدیریت مصرف نیز اقداماتی را انجام دادند.

آبرسانی به ۷۴ روستای استان تهران

در ادامه این برنامه حمیدرضا جانباز – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور – گفت: پروژه‌ای که امروز به بهره‌برداری می‌رسد آبرسانی به ۷۴ روستا با جمعیت بالغ بر ۱۴۶ هزار نفر با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به جزییات اجرای این پروژه، اظهار کرد: ۲۷ حلقه چاه در مناطق مختلف تهران، ۶۲ کیلومتر خط انتقال، ۱۱۶ شبکه توزیع ایجاد شده است. علاوه بر این برای نصب تصفیه‌خانه با تکنولوژی بالا نیز اقداماتی انجام شده تا در پی آن بتوانیم ارتقاء کیفی را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: این پروژه از سال ۱۳۹۷ در ۱۴ شهرستان آغاز شد و به بهره‌برداری رسید.

جانباز با بیان این‌که اجرای جمع‌آوری فاضلاب در روستاها را آغاز کرده‌ایم و امروز شبکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب امامزاده داوود به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: از ابتدای دولت دوازدهم اقدامات متعددی برای آبرسانی روستایی انجام شد به گونه‌ای که ۳۹۵ روستا تاکنون با جمعیت ۷۵۰ هزار نفر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده‌اند.

وی با تاکید بر این‌ مساله که موضوع آبرسانی روستایی در کشور اتفاق بسیار بزرگی در این دولت بود که اکنون سرعت زیادی یافته است، گفت: تصفیه‌خانه ششم زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد و اکنون به سمتی پیش می‌رویم که از آب سطحی بیشتر از آب زیرزمینی در شهرها و روستاها استفاده کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید