دستور رئیس سازمان امور مالیاتی؛ استرداد مالیات بر ارزش افزوده در اولویت باشد

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: خط قرمز ما فرار مالیاتی است که من اسم آن را دزدی، تاراج بیت المال و حق‌الناس می‌گذارم و هر شخص در هر رده و صنفی اگر این تخلف را مرتکب شود به صورت حقوقی و کیفری به شدت با آن برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امیدعلی پارسا رییس سازمان امور مالیاتی در بخش دوم صحبت‌های خود در اتاق بازرگانی در پاسخ به انتقادات فعالان اقتصادی در خصوص استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان گفت: این مجموعه شامل یک پکیج است و استرداد این مالیات در سریع‌ترین زمان ممکن و در کوتاه‌ترین مسیر از اولویت‌های سازمان امور مالیاتی است. ما باور داریم که باید این کار به سرعت انجام شود اما بخشی از آن در حیطه اختیارات سازمان امور مالیاتی است و ما نمی‌توانیم برای وزارت صمت و بانک مرکزی زمان معین کنیم بلکه باید مالیات وصول شده را با اولویت استرداد مالیات بر ارزش افزوده خرج کنیم.

وی ادامه داد: وقتی 31 درصد GDP از پرداخت مالیات معاف است طبیعی است که فشار به دیگر بخش‌ها وارد شود در قانون جدید نظام مالیاتی ما تلاش کردیم که صلاح مودی را در نظر بگیریم.

وی در خصوص افزایش مالیات در بودجه سال آینده گفت: میانگین رشد درآمدهای مالیاتی 39 درصد است و اشخاص حقوقی 15 درصد معین شده این یعنی مجلس و دولت متوجه وضعیت اقتصادی و رکود در کشور بوده است.

وی افزود: خط قرمز ما فرار مالیاتی است که من اسم آن را دزدی، تاراج بیت المال و حق‌الناس می‌گذارم و هر شخص در هر رده و صنفی اگر این تخلف را مرتکب شود به صورت حقوقی و کیفری به شدت با آن برخورد خواهد شد.

وی در خصوص تراکنش‌های بانکی گفت: تراکنش منبع اخذ مالیات نیست بلکه اطلاعات و دیتا است که ما آنها را بررسی خواهیم کرد پس لزوما هر تراکنش بالایی شامل مالیات زیاد نخواهد شد.

در ادامه این جلسه رییس سازمان امور مالیاتی به معاون خود دستور داد تا اولویت اول را در خرج کردن مالیات ستانده شده به استرداد مالیات بر ارزش افزوده قرار دهد.

پارسا گفت: ما اول استرداد مالیات بر ارزش افزوده را انجام خواهیم داد و سپس درآمد وصولی خود را به خزانه واریز خواهیم کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید