طراحی اولین سکوی هیبریدی شناور تولید انرژی تجدیدپذیر

به گزارش خبرنگار ایلنا، استارت آپ  آلمانی Sinn Power یک سکوی دریایی مدولار طراحی کرده است که قادر به تولید انرژی تجدید پذیر از امواج، باد و خورشیدی(سولار) است.  این شرکت در نظر دارد در اواخر تابستان امسال ، به تولید کنندگان پانل خورشیدی فرصتی برای آزمایش و نشان دادن کارایی سلول های فتوولتائیک بر سکوی شناور به عنوان روشی برای تولید انرژی برق off-grid ارائه دهد.

تبدیل انرژی موج دریا (WEC) تکنولوژی جدیدی نیست. با این حال تحولات در این زمینه در سالهای اخیر بیشتر شده است. بعلاوه، آنچه این پلتفرم خاص را منحصر به فرد می کند این است که به صورت مدولار طراحی شده است و قابلیت اتصال و توسعه آن بسیار آسان است. بنابراین طراحی  ترکیب های مختلف از آن امکان پذیر است.

دکتر فیلیپ سین ، مدیرعامل Sinn Power در مصاحبه با نشریه فوربس اظهار داشت: “از زمانی که  شروع به توسعه فناوری های دریایی کرده ایم که انعطاف پذیری و طیف گسترده ای از کاربردهای مختلف را شامل می شوند، طراحی ماژولار یک عنصر اساسی بوده است. ” “سکوی شناور می تواند انرژی تجدید پذیر را به عنوان مثال برای جزایر در سراسر جهان فراهم کند، و به توسعه جهانی مزارع بادی دریایی کمک کند.”

هر واحد شناور یا ماژول از چهار مبدل انرژی موج یکپارچه تشکیل شده است که نسبت به شرایط آب انرژی تولید می کنند. برای مناطقی که پتانسیل کمی برای انرژی موج دارند، این واحد همچنین می‌تواند به آرایه‌ای از سلول های فتوولتائیک 20kW تجهیز شود. به طور مشابه ، می توان حداکثر چهار توربین بادی کوچک 6 کیلو وات بر روی سکو نصب کرد. در نهایت به منظور  استفاده بهینه از شرایط محیطی سکو، می توان ترکیبی از هر سه مورد را نیز اجرا کرد.

به گفته مدیران شرکت هدف از طراحی مدولار این محصول، استفاده از قطعات و سیستم‌های مشابه برای پیکربندی های مختلف،  به منظور کاهش هزینه ها و استفاده از صرفه جویی ناشی از مقیاس  و نهایتا اثباتی کارایی تولید انرژی از موج در مقایسه با انرژی خورشیدی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید