دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید؛ منافع زیست محیطی خطوط لوله

به گفته Tyler Corde عضو بنیاد سیاستگذاری عمومی ایالت تگزاس، طرفداران محیط زیست باید از شرکت های انرژی که در حال توسعه خطوط لوله هستند حمایت کنند چرا که این روش سوخت را ایمن تر و کارآمد تر از سایر روش ها منتقل می‌کند و از انتشار گاز طبیعی به جو جلوگیری کرده و حرکت به سمت انرژی های پاک را تسهیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، خوشحالی سازمان های محیط زیستی از تصمیم اخیر دادگاه عالی ایالات متحده در مورد لغو مجوز احداث خط لوله نشان می‌دهد این سازمان‌ها باید در خصوص دیدگاه های خود به این مقوله تجدیدنظر کنند. چرا که در آینده نزدیک سوخت های فسیلی الزاما منبع اصلی انرژی باقی خواهند ماند و خطوط لوله، ایمن ترین وسیله انتقال آنها هستند. به عنوان مثال خط لوله  Atlantic Coast در سال 2014 در پاسخ به نیاز پایدار به گاز طبیعی و حذف تولید برق با استفاده از زغال سنگ و جایگزینی آن با سوخت ارزان و نسبتا پاک گاز طبیعی طراحی شد. ولی به دلیل فعالیت گروه‌های محیط زیست و دعاوی قضایی مرتبط و نیز قوانین محدود کننده، هزینه پروژه 2 برابر شده و به 8 میلیارد دلار رسید. شرایط موجود شرکت سازنده را مجبور کرد که پروژه را متوقف کند و در نتیجه حرکت به سمت انرژی‌های پاک کندتر شده و هزینه انرژی مصرف کنندگان افزایش یافت.

در واقع هیچ شبکه برقی در حال حاضر قادر به تامین انرژی تجدید پذیر به صورت مداوم و 24 ساعته نیست. به عنوان مثال آلمان ، بزرگترین بازار انرژی خورشیدی در جهان، بر سوخت های فسیلی تکیه می‌کند تا در صورت عدم دسترسی به خورشید و باد، انرژی مورد نیاز شبکه  تأمین شود. در این مورد از ذغال سنگ استفاده می شود ، ولی می توان به جای آن از گاز طبیعی استفاده کرد که آلودگی کمتری دارد.

گاز طبیعی محصول جانبی استخراج نفت است و باید به نحوی مصرف شود. بدون خط لوله تولید کنندگان مجبور به سوزاندن این گاز به روش flare هستند. روش دیگر آزاد سازی گاز به جو است که موجب افزایش گاز متان در جو می شود که نسبت به دی اکسید کربن مضرات بیشتری دارد.

بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا، در سال 2017 حدود 44.4 میلیون تن گاز طبیعی سوزانده شد. این کار موجب آلودگی شده است و بهره ای از نظر تولید انرژی نداشته است. ادامه این روند منجر به هدر دادن گازی می شود که می تواند برای تولید انرژی استفاده شود. انرژی تجدید پذیر جایگزینی  که بتواند همه نیازهای ما را تامین کند حداقل در زمان کنونی در دسترس نیست.

 بنابراین موردی که سازمان مدافع محیط زیست باید  در نظر داشته باشند این است که موضع کاملا مخالف با سوخت های هیدروکربنی بهتر از موضع کاملا موافق نیست. این موضوع مشابه رژیم غذای انسان است که یک تغذیه متعادل سلامت انسان را تضمین می کند. سوخت های فسیلی در آینده همچنان منبع غالب انرژی در جهان خواهند بود. گاز طبیعی در حرکت به سمت انرژی پاک اهمیت کلیدی دارد و خطوط لوله موثر ترین و ایمن ترین روش تامین انرژی شهرها  هستند این موضوع  تا زمانی که بتوانیم به منبع انرژی پاک تری دست یابیم صادق است.

باور به این که کاهش ظرفیت خطوط لوله منجر به کاهش استفاده از نفت خام می شود، اشتباه  است. تولید کنندگان همچنان تولید می کنند و با این کار صرفا مجبور خواهند شد گزینه های با امنیت کمتر و آسیب رسان به محیط زیست مانند حمل جاده ای را بکار گیرند.

در نهایت بشر می باید به دنبال ایجاد تعادل مابین به حداقل رساندن ردپای کربن / محیط زیست و زندگی سالم باشد. اکنون زمان همکاری  گروه های مدافع محیط زیست و هواداران آنها با شرکتهای تولید انرژی فرا رسیده است.

منبع: بلومبرگ

تدوین و ترجمه: دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید   

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید