تولید نرم افزارهای ردیابی کربن برای سرمایه گذاران نفت و گاز

به نظر می رسد شرکت های نفتی دیگر بهانه ای برای سرمایه گذاران خود در خصوص انتشارات کربن نداشته باشند، چون تعداد شرکت های تکنولوژی که نرم افزارهای ردیابی کربن تولید می کنند هر روز بیشتر می شود.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، سرمایه گذاران بر شرکت های نفتی فشار وارد می آوردند که میزان انتشارات کربن خود را بکاهند. حالا این شرکت ها به راحتی می توانند از نرم افزارهای تولیدی شرکت های تکنولوژی برای ردیابی کربن خود بهره ببرد.

سرمایه گذاران بزرگ از جمله بلک راک، BlackRock، تغییرات اقلیم را جزو دستورالعمل های خود قرار داده اند و تولید کنندگان انرژی را تشویق می کنند تا برنامه های ردیابی انتشارات را ارتقا دهند و نتایج گزارش های خود را منتشر کنند.

غول های نرم افزاری SAP، و Salesforce.com و استارت آپ هایی چون Tempe با پشتیبانی Persefoni محصولاتی برای کمک به شرکت ها برای مستند سازی انتشاراتشان تولید کرده اند.

این ردیابی ها می تواند به سرمایه گذاران اطمینان دهد که تولید کنندگان انرژی به دنبال کنترل میزان انتشارات خود هستند.

Persefoni که هدایت آن را مدیر سابق Chesapeake Energy بر عهده دارد، روز سه شنبه اعلام کرد از سوی رایس اینوستمنت گروپ، کارنریت ونچر و دیگران تامین مالی شده است. همچنین مذاکره با دو شرکت بزرگ تولید کننده نفت هم برای سرمایه گذاری بیشتر ادامه دارد.

این شرکت از هوش مصنوعی ساخته شده بر پایه متدهای محاسبه پروتکل های گازهای گلخانه ای استفاده می کند. کاواموری، یکی از سرمایه گذاران این شرکت، می گوید «واضح است که محاسبه ردپای کربن و گزارش آن نباید اختیاری باشد».

نرم افزار این شرکت نقطه مقابل SAP آلمانی است که اخیرا سیستم محاسبه انتشارات کربن و Salesforce.com را ارائه کرده است. Salesforce می گوید مشتریانی از 10 صنعت بزرگ دارد.

سیستم Salesforce از داده های استاندارد شده برای محاسبه ردپای کربن استفاده می کند.

برای ردیابی و کاهش منابع انتشار متان، سیستم Parsley از تکنولوژی کنترل از خانه و تجهیزات مونیتورینگ ثالث استفاده می کند. این تکنولوژی های از هوش مصنوعی برای آنالیز احتراق و پیش بینی خابی ها استفاده می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید