شمارش معکوس برای اجرای طرح توسعه میدان نفتی رامین

در دومین نشست کاری مدیران عامل دو شرکت ملی حفاری ایران و توسعه نفت و گاز پرشیا، شتاب بخشی در آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه میدان نفتی رامین در استان خوزستان به عنوان یکی از پیچیده ترین مخازن نفتی ایران مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی حفاری ایران در این نشست که روز سه شنبه (چهارم شهریورماه) در ساختمان مدیریت شرکت توسعه  نفت و گاز پرشیا برگزار شد، مهندس سید عبداله موسوی گفت: ملی حفاری در قالب مشارکت با شرکت پرشیا که برنده مناقصه طرح توسعه میدان نفتی رامین در اجرای طرح موسوم به توسعه 28 مخزن در مناطق نفتخیز جنوب است، تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به شروع کارهای اجرایی پروژه به کار گرفته است.

وی افزود: در بخش مهندسی کارهای مورد نیاز برای انجام پروژه صورت پذیرفته و در تعامل میان دو شرکت همه مساعی بر این نقطه تمرکز دارد که  این پروژه هرچه سریع تر کلید بخورد و در این ارتباط  دو دکل حفاری سنگین ناوگان این شرکت آماده انتقال به موقعیت و  نصب و برپایی  بر روی لوکیشن است.

موسوی با اشاره  به تاثیر اجرای این پروژه ها در ایجاد فرصت های شغلی در استان خوزستان، اظهار کرد: اجرای این پروژه ها که در راستای افزایش و نگهداشت تولید برنامه ریزی شده است به جّد مورد تاکید وزارت نفت،  شرکت ملی نفت ایران و همچنین  شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب می باشد زیرا این پروژه ها موجب ظرفیت سازی، نگهداشت و افزایش تولید می شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر لزوم تولید صیانتی از مخازن ، شرکت ملی حفاری ایران را حافظ ظرفیت تولید نفت در کشور عنوان کرد و گفت: با  تامین کالا و مواد مورد نیاز پروژه از سوی کارفرما، این شرکت برای آغاز به کار پروژه آمادگی کامل دارد و مناسب است در جهت شتاب بخشی در اجرا، نشست سه جانبه ای میان ملی حفاری،  شرکت پرشیا و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار گردد.

در این نشست که معاونان مدیرعامل در امور فنی و مهندسی و  پروژه های حفاری، مدیر امور مهندسی و رئیس اداره بازار یابی و همکاری های بین الملل و همچنین مدیران شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا حضور داشتند، مدیرعامل این شرکت سرعت عمل در شروع عملیات اجرایی پروژه را یادآور و بررسی اقدامات به عمل آمده در زمینه تهیه کالا و مواد ،  تسریع در ایجاد لوکیشن و بررسی های مهندسی پروژه را مورد تاکید قرار داد.

دکتر سید جعفر حجازی با اشاره به توانمندی ها دو شرکت گفت: با توجه به پروژه های تعریف  شده برای این شرکت انتظار می رود که با شتاب بخشیدن در آغاز و در حین کار، پروژه توسعه میدان نفتی رامین  در زمان مشخص شده  به اتمام رسیده و تحویل گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید