برنامه زنده گفت‌وگوی شبکه خبر: مشکلات و راهکارهای صنعت لوله پروفیل

امیرحسین کاوه، فعالی صنعتی و عضو اتاق بازرگانی: نیازمند توزیع عادلانه ورق فولادی هستیم

کاوه فعال صنعتی فولاد گفت: تاکنون صنایع پایین‌دستی ده‌ها بار توافقاتی را با صنایع بالادستی داشته‌اند اما این توافقات به صورت کامل اجرایی نشده‌اند؛ چراکه بندهای این توافقات باید همه به صورت همزمان اجرایی می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، امیرحسین کاوه، کارشناس صنایع فولادی در خصوص بهبود شرایط بازار ورق فولادی اظهار داشت: بحث تامین مواد اولیه صنایع پایین‌دستی چند سال است که گریبان همه تولیدکنندگان بخش خصوصی را گرفته است.

وی افزود: برای تولید کنندگان لوله و پروفیل که مواد اولیه خود را از بورس کالا تامین می‌کنند، به یک سیستم عادلانه توزیع ورق فولادی در معاملات بورس کالا نیاز داریم.

این فعال صنعتی خاطرنشان کرد: کمبود مواد اولیه به ویژه در بخش ورق فولادی، مشخصا به گونه‌ای است که میزان تولید در داخل به اندازه نصف نیاز و مصرف صنایع پایین‌دستی نیست. این موضوع تولیدکنندگان این حوزه را با چالش مواجه کرده است.

مدیرعامل گروه صنعتی سدید تصریح کرد: اگر قرار است کشف قیمت در بورس کالا اتفاق بیفتد، باید توزیع مناسب را نیز در آن گنجاند. در حال حاضر توزیع مناسبی برای ورق فولادی در کشور اتفاق نمی‌افتد و به همین دلیل مشاهده می‌شود ورق فولادی به دست مصرف‌کنندگان واقعی و تولیدکنندگان نمی‌رسد. درحالی که ورق به غیر تولیدکننده می‌رسد و شاهد عرضه آن در بازار سیاه هستیم.

وی عنوان کرد: اقدامی که باید صورت داد این است که فرآیند معاملات مچینگ باید به صورت عادلانه اتفاق بیفتد تا مواد اولیه به صنایع پایین‌دستی برسد.

http://www.felezatonline.ir/s/15852

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید