مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سدید تدبیر؛ جهت دهی نقدینگی‌های موجود در بازار سرمایه

محمد رحمتی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سدید تدبیر (یکی از شرکتهای تابعه هلدینگ گروه صنعتی سدید) معتقد است: اگر در کشور قصد داریم به جهش تولید دست یابیم، باید نقدینگی‌هایی که وارد بازار سرمایه می‌شود‌ را جهت دهیم.

رحمتی در گفت‌وگو با ایلنا، عنوان کرد: با توجه به اقبال خوبی که به بازار سرمایه در ماه‌های اخیر شده است، باعث شده مردم بسیاری به این بازار روی آورده و کدهای جدید سهامداری دریافت کنند و خوشبختانه این امر باعث شده  ظرفیت و پتانسیل خوبی برای اقتصاد کشور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه افزایش کدهای جدید سرمایه‌گذاری، دارای تاثیرات مثبتی در اقتصاد است؛ افزود: افزایش حضور آحاد جامعه در بازار سرمایه، باعث مشارکت مردم در اقتصاد می‌شود. در واقع این امر، اقتصاد مردم محور که یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی و جهش اقتصادی است، را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: در هر کشوری باید بخش حقیقی اقتصاد با بخش بازارهای مالی مرتبط باشد. به این معنا که رشدی که در بازارهای حقیقی صورت می‌گیرد، باید با بازارهای مالی، متناسب باشد.

وی گفت: از طریق نوآوری‌های مالی و ابزارهای جدید مالی که در بسیاری از کشورها امتحان خود را پس داده است، می‌توان به سمتی رفت که سود حاصل از بازارها را به بخش حقیقی اقتصاد مرتبط کرد.

رحمتی بیان کرد: در حال حاضر دولت و مجلس در تلاش هستند که نقدینگی‌هایی که وارد بازار می‌شود را به بخش تولید مرتبط کنند. این امر می‌تواند به ایجاد اقتصاد مردمی و پایداری اقتصادی کمک شایانی نماید. اگر کشور قصد دارد به جهش تولید دست یابد، باید نقدینگی‌هایی که وارد بازار سرمایه می‌شود را جهت دهی کند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سدید تدبیر گفت: با توجه به اصلاح قابل توجه بازار در ماه گذشته، ارزندگی بسیاری از سهام بازار افزایش پیدا کرده است. به تعبیر دیگر پیش بینی می‌شود بازار سرمایه، با توجه به اصلاح صورت گرفته؛ مجددا به عنوان یکی از بهترین گزینه های سرمایه‌گذاری در سال جاری مورد اقبال مجدد مردم قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: ‌اگر در میان مدت به سمتی حرکت کنیم که علاوه بر بودجه های عمرانی مصوب و تخصیصی، بتوانیم با ساز و کارهای مشخص؛ از سرمایه های خرد و جزئی مردم نیز در اجرای پروژه های نیمه تمام عمرانی؛ بهره برداری نماییم، می‌توان وضعیت اقتصاد و صنعت کشور را بهبود بیشتری داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید