توانمندی بالای شرکت زیرمجموعه وسدید درخصوص اجرای استانداردهای کیفیت روز دنیا

شرکت لوله‌سازی ماهشهر سدید یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی سدید با نماد «وسدید» بوده که جزو شرکت‌های فعال در حوزه تولید لوله‌های قطور فولادی خطوط انتقال نفت و گاز ترش و شیرین از سایز ٢۴ تا ۵۶ اینچ تا ضخامت ٣۵.۵ میلی‌متر با ظرفیت ٣۵٠ هزار تن در سال است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری و تحلیلی فلزات آنلاین، شرکت لوله‌سازی ماهشهر سدید توانسته با توجه به تجهیز مجموعه به تجهیزات پیشرفته و مدرن همراه با دانش فنی مورد نیاز، در زمره شرکت‌های معتبر تولیدی در کشور قرار گیرد.

یکی از بخش‌هایی که این مجموعه را از سایر شرکت‌های هم رده متمایز می کند، آزمایشگاه مجهز آن است. آزمایشگاه این شرکت مجهز به تجهیزات اندازه‌گیری خواص خوردگی، خواص مکانیکی مواد، خواص ریزساختاری و ترکیبات شیمیایی مواد است که از معتبرترین برندهای بین‌المللی ایجاد شده است.

پوریا منش، رئیس آزمایشگاه لوله‌سازی ماهشهر سدید درباره پتانسیل‌های این مجموعه اظهار کرد: ما در آزمایشگاه بخش‌های وسیعی از تست‌های خوردگی، خواص مکانیکی و ریزساختاری، تعیین ترکیب شیمیایی و غیر مخرب را قادر به انجام هستیم. این اقدامات علاوه بر تعیین وضعیت کیفی محصولات و مواد مورد سنجش، منجر به ارائه پیشنهادهای سازنده در جهت بهبود کیفی تولید محصولات مطابق با استانداردهای روز دنیا می‌شود.

وی افزود: طبق توافقاتی که بین سازنده و کارفرما جهت تولید محصول می‌شود، دستورالعملی بر اساس استانداردهای بروز مورد نظر تهیه شده و در آن تمامی نقاط مورد پایش، درجه‌بندی می‌شود. همچنین تمامی مواد اولیه مورد مصرفی قبل از به کارگیری تحت آزمایشات مختلف قرار گرفته تا تاییدیه کیفی را دریافت کنند. محصولات تولیدی اولیه نیز از تمامی جوانب و حتی بیشتر از الزامات استانداردی مورد ملاحظات کیفی قرار می‌گیرند تا بتوانیم بهترین کیفیت را در محصول نهایی لحاظ کنیم.

پوریا منش در ادامه اضافه کرد: از دیگر وجوه مثبت آزمایشگاه لوله‌سازی ماهشهر، تجهیزات سخت‌افزاری است که در اختیار ما قرار دارد. این آزمایشگاه در زمره واحدهای مجهز در کشور است که اغلب تجهیزات آن از برندهای مطرح آلمانی بوده که می‌توان به دستگاه های کوانتومتری جهت تعیین عناصرشیمیایی نمونه، دستگاه اندازه‌گیری انرژی ضربه (شارپی) جهت تعیین میزان چقرمگی ماده، کشش 40 تن و 150 تن جهت تعیین استحکام نمونه‌ها، آزمایشگاه مدرن خوردگی و دستگاه یوتی ایمرژن، جهت تعیین ترک‌های داخلی نمونه اشاره کرد. ضمن آنکه تمامی تجهیزات آزمایشگاه دارای برگه های کالیبراسیون جهت اطمینان از عملکرد صحیح آن‌ها است.

رئیس آزمایشگاه لوله‌سازی ماهشهر سدید خاطرنشان کرد: لوله‌های قطور فولادی تولیدی شرکت، باید تحت تست‌های خوردگی مورد نظر قرار گرفته و وجود عیب‌های احتمالی با دستگاه دقیق یوتی ایمرژن (غوطه‌وری) مورد پایش قرار گیرد تا نقاط مورد نظر با دقت دهم میلی‌متر تحت بررسی‌های میکروسکوپی قرار گیرند. این موضوع باعث شده است تا کارفرمایان این اطمینان را داشته باشند که می‌توانند محصولاتی با بهترین کیفیت را در پروژه‌ها استفاده کنند.

پوریا منش تصریح کرد: توانمندی‌های موجود در آزمایشگاه لوله‌سازی ماهشهر سدید این قابلیت را فراهم می‌کند تا لوله‌های تولیدی با استانداردهای روز دنیا، ارتقا کیفیت در پروژه‌های مهم و راهبردی کلان را عملیاتی کند، آن هم در شرایطی که بخش قابل توجهی از صنایع مورد تحریم است و ما این امکان را با برخی بومی‌سازی هایی که در آزمایشگاه خود فراهم و برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای، عملیاتی کرده‌ایم.

وی در انتها عنوان کرد: ما در آزمایشگاه لوله‌سازی ماهشهر سدید از تجهیزات فنی، دانش بروز فنی و پرسنل توانمند و متخصصی بهره‌مندیم. همچنین مجموعه آزمایشگاه لوله‌سازی ماهشهر تاکنون فعالیت‌های تحقیقاتی زیادی انجام داده است که نتیجه آن چاپ مقالات با کیفیت بالای علمی در بهترین مجلات خارجی (ژورنال) بوده است؛ همچنین یکی از مقالات برنده بهترین مقاله در انجمن جوش آمریکا نیز شده است.

بر اساس گزارشی از بورس 24، رسول پوریامنش، دانش آموخته دکتری مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه امیرکبیر تهران (پلی تکنیک)، بیش از 10 سال سابقه فعالیت در حوزه‌های تولید، کنترل کیفیت، بازرسی فنی و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و مطالعاتی مختلفی در حوزه صنعت لوله‌سازی را در کارنامه کاری خود دارد.

https://www.ilna.news/fa/tiny/news-986002

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید