رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: “اَبَر پروژه” انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان، افتتاح می‌شود

ریس هیات عامل ایمیدرو از افتتاح قطعه نخست “اَبَر پروژه” انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، پنجشنبه 15 آبان ماه 99با فرمان رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور گفت: قطعه نخست طرح به طول 305 کیلومتر به مناسبت میلاد حضرت محمد (ص)، از خلیج فارس به سیرجان، افتتاح می شود.

غریب پور اعلام کرد: جمع هزینه در مرحله شیرین سازی و خط انتقال تا سیرجان، 16300 میلیارد تومان(ریالی و ارزی) است.

غریب پور ادامه داد: هدف عمده طرح، شیرین ‌سازی و انتقال آب نمک زدایی شده، توسط سه خط انتقال از خلیج ‌فارس به صنایع استان های هرمزگان، کرمان و یزد، تامین بخشی از نیازها و مصارف آب مجتمع‌های تولیدی در حال بهره‌برداری و طرح‌های توسعه مجتمع‌های معدنی و صنعتی، گل گهر، مس سرچشمه و چادرملو است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مسیر خط انتقال از غرب بندرعباس شروع و بعد از تامین آب مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر به طرف مجتمع مس سرچشمه ادامه یافته و در نهایت به صنایع فولادی و معدنی استان یزد منتهی می‌شود.

راهبری ایمیدرو و سهامداری شرکت‌های بزرگ

وی گفت: این پروژه با راهبری ایمیدرو است و شرکت های گل گهر، ملی مس و چادرملو سهامداران این طرح بزرگ هستند.

غریب پور گفت: قطعه نخست انتقال آب از تاسیسات آب شیرین کن گل گهر به طول 305 کیلومتر خواهد بود. قطعه دوم انتقال از گل گهر به مس سرچشمه به طول 150 کیلومتر و همچنین قطعه سوم انتقال از مس سرچشمه تا صنایع فولادی اردکان 360 کیلومتر و انشعاب صنایع معدنی چادرملو 150 کیلومتر خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید