طراحی و ساخت بزرگ‌ترین پمپ افقی با روش ریخته‌گری در شرکت پتکو

میرجعفر سید حمزه اظهار داشت: گسترش روزافزون فرآیندهای صنعتی، تقاضا برای در اختیار داشتن مگاپمپ‌هایی با دانش فنی روز، متناسب با عملکرد قابل اطمینان و طول عمر بالا در صنایع مختلفی همچون نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه و… را در این سال‌ها به شدت افزایش داده است. در این میان به دلیل زیرساخت‌های موجود و بهره‌مندی از متخصصین کار آزموده و مجرب در شرکت پتکو و قرار گرفتن این شرکت در جمع شرکت‌های دانش‌بنیان، جملگی سبب شده است این شرکت به عنوان پیشتاز صنعت طراحی پمپ‌های سفارشی، در این حوزه مطرح بوده و با طراحی، ساخت و تست پمپ‌هایی با شرایط خاص، موفق‌تر از سال‌های قبل عمل کند.

 

 

وی افزود: در همین راستا شرکت پتکو طراحی و ساخت بزرگ‌ترین پمپ افقی بین دو بیرینگ با سایز خروجی 500 میلی‌متر و سایز پروانه 800 میلی‌متر را با موفقیت انجام داد. این پمپ می‌تواند سیال با دبی پنج هزار و 200 متر مکعب را تا ارتفاع 78 متر برساند و راندمان این پمپ بیش از 92 درصد است. در گذشته در داخل کشور پمپی با این مشخصات تولید نشده و طراحی و تولید این نوع پمپ، کشور را از واردات پمپ‌های بزرگ تیپ BB1 بی‌نیاز کرده و صرفه‌جویی ارزی مناسبی را به دنبال خواهد داشت.

لازم به ذکر است شرکت پتکو به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی سدید، طراح و تولیدکننده انواع پمپ‌های سانترفیوژ یا گریز از مرکز به سفارش مشتریان برای انتقال سیالاتی مانند آب، نفت و هیدروکربن‌‌ها جهت مصارف صنعتی مانند نیروگاه‌‌ها، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، کارخانه‌های صنایع معدنی و فلزی مانند فولاد و مس و همچنین طراح و تولید‌کننده توربین‌های آبی بوده و شرکتی دانش‌بنیان است.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید