تعمیر و نگهداری توربین‌های بادی، ضرورت تولید برق پایدار در مزارع بادی

مدیر نصب، راه‌اندازی و تعمیر و‌ نگهداری صبا نیرو گفت: شرکت صبانیرو با تکیه بر توان متخصصان و مهندسین داخلی، طراحی، ساخت، نصب، راه‌اندازی و تعمیرات و نگهداری توربین‌های بادی را انجام می‌دهد و در طی سال‌های فعالیت خود موفق شده است بیش از ۷۵ درصد از ساخت توربین‌های بادی را داخلی‌سازی کند.

حسن قاضی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: شرکت صبانیرو به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنعتی سدید، نخستین تولیدکننده توربین بادی در کشور و منطقه خاورمیانه است. این شرکت طی سال‌های اخیر چندین قرارداد به منظور طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های بادی در مناطق مختلفی در کشور  مانند بینالود، منجیل و… با کارفرمایان، منعقد و اجرا کرده است و پروژه‌های مختلف دیگری را نیز در دست اجرا دارد.

وی افزود: در این راستا نیاز به تعمیر و نگهداری توربین‌های مزارع بادی در کشور سبب شده است تا این موضوع بر اساس توانمندی داخلی شرکت، به عنوان یکی دیگر از خدمات صبا نیرو به سبد محصولات و خدمات ما اضافه شود.

 

 

مدیر تعمیر و نگهداری صبانیرو ادامه داد: پس از نصب و راه‌اندازی توربین‌های بادی، موضوع تعمیر و نگهداری این توربین‌ها به عنوان یک بخش مهم و اساسی، مطرح می‌شود و ضرورت تولید برق پایدار در مزارع بادی مختلف، نیاز به بهره‌مندی از یک نظام سیستماتیک و برنامه‌ریزی شده در این خصوص را بیش از پیش آشکار می‌کند. در این راستا در اولین اقدام برای تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های بادی، سه سال قبل با شرکت برق منجیل قراردادی منعقد کردیم. در آن زمان بخش زیادی از توربین‌های بادی نیروگاه منجیل، به دلیل عدم اجرای فرآیند تعمیر و نگهداری به شیوه‌های سیستماتیک در طی چندین سال فعالیت شبانه‌روزی، تقریبا غیر فعال شده بودند. پس از شروع به کار تعمیرات و نگهداری صبا نیرو در این مزرعه بادی، با گذشته سه سال، اکنون بیش از 90 درصد توربین‌های نیروگاه بادی منجیل مجددا به مدار تولید باز گشته‌اند و با توجه به نیاز مزارع بادی مختلف در این خصوص، موضوع تعمیر و نگهداری توربین‌های این مزارع در دستور کار شرکت صبا نیرو قرار گرفته است.

قاضی خانی عنوان کرد: پس از انجام پروژه‌های مختلف در طی سالهای اخیر و جا افتادن فرهنگ استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر؛ اکنون علاوه بر سفارش‌های کارفرمایان دولتی در این حوزه، برخی از شرکت‌های خصوصی نیز به تولید برق از انرژی بادی علاقه‌مند شده و سفارش توربین‌های بادی را می‌دهند و طی سال‌های اخیر توانسته‌ایم چندین توربین را نیز به بخش خصوصی تحویل دهیم و سفارشات جدید دیگری نیز در این خصوص از طریق برگزاری جلسات مختلف با بخش خصوصی در حال رایزنی و بررسی نهایی است.

وی در انتها مطرح کرد: صبانیرو در ابتدای فعالیت با دانش فنی شرکت وستاس دانمارک، ساخت توربین‌های بادی را با کلاس 660 کیلو وات، آغاز کرد اما در طی مسیر فعالیت و خصوصا بعد از اعمال تحریم‌های غرب و با تکیه بر توان داخلی متخصصان خود موفق شد این توربین‌ها را به کلاس 710 کیلو وات ارتقا و توربین‌های با کیفیتی را به مشتریان ارائه کند.

http://www.felezatonline.ir/s/16781

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید