بانک مشترک بین ایران و پاکستان راه‌اندازی شود

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و پاکستان اظهار کرد:‌ برای تسهیل در انتقالات ارزی، بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی پاکستان به توافق برسند و بتوانند راهی باز کنند که راه‌اندازی بانک مشترک می‌تواند در این راستا باشد.

محمود تهی‌دست در گفت‌وگو با ایلنا در مورد مبادلات ارزی بین ایران و پاکستان اظهار داشت: چندین سال است که تجارت ما با پاکستان سنتی است. الان هم ما به هیچ عنوان مراودات ارزی با پاکستان نداریم و همه کارها به شکل سنتی انجام می‌شود.

وی افزود: برای تسهیل در انتقالات ارزی، بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی پاکستان به توافق برسند و بتوانند راهی باز کنند که راه‌اندازی بانک مشترکی بین ایران و پاکستان می‌تواند در این راستا باشد. یا اینکه ایران و پاکستان یک بانک مرجع اعلام کنند و بتوانند مراودات بانکی را انجام دهند اگر این اتفاق هم بیافتد و پاکستان می‌تواند با ما مراودات ارزی داشته باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و پاکستان تصریح کرد: قبلا هم بحث‌ها مطرح بود که صندوق‌های مشترکی بین ایران و پاکستان باز شود تا از طریق این صندوق‌ها مراودات ارزی داشته باشیم اما آن هم همانطور مانده و هیچ عملی صورت نگرفته است. البته اگر مراودات بانکی ما به صورت بانکی و LC شود، قطعا برای صادرات کشور ما هم تاثیرگذار است.

تهی‌دست اضافه کرد: تجارت ما با پاکستان سنتی است. احتمالا مقداری از پول ایران به خاطر صادرات برق و گازی در پاکستان موجود است که بنده اطلاعی از رقم آن ندارم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید