تحقق درآمد مالیاتی لایحه بودجه ۱۴۰۰ دشوار است

محمود تولایی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد برآورد افزایش 72 هزار میلیارد تومانی بودجه مالیاتی در بودجه 1400 اظهار داشت: این میزان افزایش درآمد مالیاتی که در بودجه برآورد شده به سختی محقق خواهد شد چراکه این مالیات مربوط به سالی است که کرونا به بیشتر کسب‌وکارها آسیب زده است. سال 98 مالیات حتی بیشتر هم گرفته شد اما سال 99 وضعیت بسیار حاد بوده و بیشتر کسب‌وکارها با رکود مواجه بودند.

رییس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران افزود: بنابراین افزایش مالیات با چالش‌هایی روبرو خواهد بود. ممکن است با محقق نشدن درآمدهای بنگاه‌های اقتصادی این مالیات مطالبه شود. مشخص نیست که حتما این رقم محقق شود اما معمولا روش این بوده که سازمان مالیاتی با ابزارهایی که دارد ارقام مالیاتی را وصول می‌کند. این وصول از طرق راه‌های که پیش از این وجود داشت مثل مالیات بر ارزش افزوده و روش‌هایی که به تازگی وارد میدان شده‌اند مثل مالیات بر املاک خواهد بود.

به گزارش ایلنا در بودجه سال 99 پیش بینی دولت از درآمدهای مالیاتی 175 هزار میلیارد تومان بوده که در بودجه امسال رقم درآمدهای دولت از محل مالیات تا 72 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید