طراحی و ساخت انواع سازه‌های دریایی، یکی از توانمندی‌های شرکت تسدید

شرکت توسعه سازه‌های دریایی تسدید با توجه به بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص و توانمند، موفق شده است در اجرای پروژه‌ها در زمینه‌های مختلفی ازجمله پیمانکاری عمومی (GC) در صنایع بالادست و پایین‌دست نفت، گاز، پتروشیمی، فعالیت در پروژه‌های بخش ساحلی (ON Shore) و بخش فراساحلی (OFF Shore)، طراحی و ساخت انواع جکت و سکوهای دریایی، اجرای خطوط لوله زیر دریایی، نصب و راه‌اندازی گوی‌های شناور (SPM) و… کارنامه بسیار درخشانی از خود بر جای گذاشته و مسیر طراحی شده مرتبط را با قدرت ادامه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، بر اساس گزارشی از حوزه فنی و مهندسی شرکت توسعه سازه‌های دریایی تسدید، این شرکت در طی سال‌های فعالیت خود موفق به اجرای پروژه‌های متعدد و بزرگی شده است که از این میان می‌توان به طراحی و ساخت انواع جکت‌ها و سکوهای دریایی اشاره کرد. در این میان، طراحی و ساخت جکت عظیم P4 در سال 1390 یکی از  افتخارات این شرکت به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، جکت P4 با وزن تقریبی سه هزار و 800 تن یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های دریایی خلیج فارس از نظر ابعادی است. طول مدت زمان ساخت این جکت، یک سال و کارفرمای این پروژه نیز شرکت نفت فلات قاره بوده است که توسط شرکت توسعه سازه‌های دریایی تسدید در محل سایت یارد ولی‌عصر ساخته شده است. محل نصب این جکت نیز، خلیج فارس، میدان نفتی رشادت واقع در 110 کیلومتری جنوب غربی جزیره لاوان در عمق 62 متری آب است.
جکت P4 سازه‌ای فولادی به صورت چهار وجهی هرمی شکل است که توسط چهار طبقه و بادبندهای مربوطه، مهار شده‌اند. طول سکو 70 متر، ابعاد طبقه فوقانی 42*22 متر و ابعاد طبقه پایینی 42*43 متر است.  این جکت، دارای چهار پایه اصلی بوده و هر پایه شامل دو غلاف فولادی جهت شمع‌کوبی و مهار جکت در دریا است.
شرکت تسدید به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنعتی سدید هم‌اکنون پروژه‌های مختلفی را در دست اجرا داشته و در طی چند سال اخیر در راستای توسعه فعالیت‌های مرتبط، با تقویت حوزه توسعه بازار خود، شناسایی مستمر و حضور در مناقصات مختلف را به شکلی نظام‌مند، در دستور کار قرار داده است.

لازم به ذکر است شرکت توسعه سازه‌های دریایی تسدید یکی‌از شرکت‌های زیرمجموعه #گروه_صنعتی_سدید است.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید