سرپرست هیدرولیک شرکت پتکو: تجربه ساخت هزاران پمپ، پشتوانه فعالیت پتکو

سرپرست هیدرولیک شرکت پتکو گفت: شرکت پتکو طی 20 سال گذشته تجربه و توانایی ساخت هزاران پمپ برای صنایع مختلفی چون نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی را داشته و توانسته باکیفیت‌ترین محصولات را در اختیار کارفرمایان قرار دهد و موفقیت‌های چشمگیری در تامین نیاز صنایع مختلف کشور به دست آورد.

ماریا ذهابیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: واحد فنی مهندسی شرکت پتکو متشکل از بخش‌های طراحی هیدرولیکی، طراحی مکانیک، پکیج، برق، تکنولوژی و مواد است که توانسته با به کارگیری نیروهای متخصص و همچنین با ایجاد ارتباط با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، موفقیت‌های چشمگیری را در زمینه طراحی، شبیه‌سازی و بهینه‌سازی انواع پمپ‌های سانتریفیوژ صنعتی به دست آورد.

 

وی افزود: در مورد فرایند انتخاب پمپ گریز از مرکز، ظرفیت، هد و هد مکش مثبت خالص (NPSH) پارامترهای مهمی هستند که در مراحل انتخاب پمپ گریز از مرکز تعیین‌کننده هستند. برای انتخاب پمپ مورد نظر گروه هیدرولیک بر اساس مشخصه‌های ذکر شده از سبد کالای پمپ و توربین که در طی سالیان گذشته طراحی و ساخت شده، پمپ مورد نظر کارفرما را انتخاب می‌کنند. در صورتی که که آیتم مورد درخواست کارفرما در سبد کالای پتکو نباشد، گروه هیدرولیک اقدام به طراحی پمپ مورد نظر با استفاده از تجربیات گذشته و نرم‌افزارهای طراحی نظیر ANSYS،CFTurbo،Fluent می‌کند.

ذهابیان ادامه داد: پشتوانه ما ساخت هزاران پمپ برای صنایع مختلف و تحلیل عملکرد آن‌ها و تلاش در جهت بهبود عملکرد محصولات است. تیم فنی مهندسی پتکو دارای توانمندی بالایی در طراحی هیدرولیکی انواع پمپ‌ها مطابق با خواست مشتری و تهیه مدارک فنی از جمله فایل‌های دو بعدی و سه بعدی قطعات هیدرولیکی و استخراج فضای هیدرولیکی پمپ، شبیه‌سازی و تحلیل عددی جریان داخل پمپ بر مبنای دینامیک سیالات محاسباتی، تحلیل عددی پدیده کاویتاسیون و بهبود عملکرد هیدرولیکی پمپ و صحه‌گذاری نتایج عددی با نتایج آزمایشگاهی است.

وی در انتها خاطرنشان کرد: پشتوانه ی تخصص و تجربه ی پتکو موجب شده است این شرکت پمپ‌های پیچیده و خاصی را طراحی و تولید کند. طراحی پمپ‌های طبقاتی BB3 برای مناطق نفت‌خیز جنوب و پمپ BB3 سه مگاواتی برای پروژه گوره به جاسک که از نظر هیدرولیکی از پیچیده ترین نوع پمپ‌ها محسوب می‌شوند، از این دست است.

منبع

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید