مدیرخدمات پس از فروش «پتکو»: ارائه خدمات مناسب پس از فروش، زبانزد مشتریان پتکو

اصغر حافظی، مدیر بخش خدمات پس از فروش شرکت دانش‌بنیان «پتکو» معتقد است: یکی از مهم‌ترین ویژگی ها و نقاط قوت شرکت پتکو دسترسی سریع کارفرمایان به خدمات پس از فروش و امور فنی و مهندسی مورد نیاز پس از ارسال محصولات می باشد که همواره موجب رضایت کارفرمایان طی سالهای اخیر بوده است.

به گزارش اخبار فولاد، شرکت پتکو بعنوان یکی از شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ گروه صنعتی سدید، جهت طراحی و ساخت سفارشی پمپ‌های مورد نیاز صنایع مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع نیروگاهی، خطوط انتقال آب و توربین‌های آبی کوچک و متوسط بنا شده است. همچنین تامین قطعات یدکی، نظارت بر نصب و راه‌اندازی، خدمات پس از فروش، تعمیرات و ارائه مشاوره مهندسی در حیطه کاری این شرکت است. برای آشنای بیشتر با قابلیتهای این شرکت پیشرو و دانش‌بنیان با اصغر حافظی، مدیر بخش خدمات پس از فروش این کمپانی به گفت‌وگو نشسته‌ایم که گزیده‌ای از آن را در ادامه از دیده می‌گذرانید.

ویژگی‌های مثبت «پتکو» چیست؟ چه استانداردهایی را در تولید محصولات خود رعایت می‌کنید؟

شرکت دانش‌بنیان پتکو به عنوان یک پمپ‌ساز مطرح و بزرگ‌ترین تولیدکننده پمپ‌های سانتریفیوژ در کشور شناخته می‌شود که توانایی تولید انواع پمپ‌ها با استاندارد بروز دنیا برای صنایع مختلف را داراست. صنایع مصرف‌کننده محصولات پتکو شامل صنایع نفت و گاز، پالایشگاهی، پتروشیمی، نیروگاهی، مجتمع‌های آبرسانی و انتقال آب و صنایع فولاد است.

استانداردهای API ۶۱۰ به عنوان استاندارد صنایع نفت و استاندارد NFPA ۲۰ مرجع پمپ‌های آتشنشانی و استاندارد ISO S۱۹۹ به عنوان مرجع پمپ‌های آبرسانی و انتقال در این مجموعه به کار برده می‌شود. با توجه به ماهیت سفارشی‌ساز بودن این واحد تولیدی، ابتدا درخواست کارفرما دریافت می‌شود و در واحد فنی و مهندسی پس از آنالیز درخواست و مطابقت با برگه Data sheet، محصول منطبق با نیاز مشتری ارائه و در صورت موجود نبودن در سبد محصولات، کار طراحی محصول جدید آغاز می‌گردد. کلیه محصولات تولیدی در آزمایشگاه شرکت پمپ و توربین که بزرگترین آزمایشگاه تست هیدرولیک در خاورمیانه است، تست می‌شود تا اطمینان از کارکرد محصول قبل از ارسال به کارفرما حاصل گردد.

با توجه به این که تجهیزات و محصولات تولید شده جزو تجهیزات دوار است، می‌بایست با استانداردهای مربوطه نگهداری، انبارش و نصب و راه‌اندازی گردد. به همین منظور، بلافاصله بعد از ارسال محصول با کارفرما مکاتباتی صورت می‌گیرد تا از دریافت محصول بدون مشکل توسط سیستم انبارداری کارفرما اطمینان حاصل گردد و شرایط نگهداری تا قبل از نصب و راه‌اندازی، مجددا به کارفرما اعلام می‌شود.

در واحد خدمات پس از فروش چه اقدامات شاخصی صورت می‌گیرد؟

فعالیت ما در واحد خدمات پس از فروش، اطمینان از سلامت محصول قبل از راه‌اندازی، نظارت بر نصب و راه‌اندازی، نظارت بر تعمیرات دوره‌ای و همچنین، گارانتی محصول است. فعالیتهای تخصصی که پرسنل اعزامی جهت راه‌اندازی انجام می‌دهند، شامل مواردی چون نظارت بر نصب صحیح تجهیز و تراز و هم‌محوری درایور و پمپ، نظارت بر استارت ایمن و بدون مشکل درایورشامل انواع درایورهای توربینی، دیزلی و الکتروموتور، نظارت بر عملکرد و اجرای صحیح ابزاردقیق‌های تعبیه شده برای سیستم، شارژ سیلینگ‌سیستم‌ها با سیال مناسب جهت ایمنی و اطمینان از عدم نشتی در زمان کارکرد، استارت ایمن و در سرویس قرار دادن پمپ و ثبت پارامترهای مهم تجهیز و تحویل به بهره‌بردار و بازرسی‌های دوره‌ای و همچنین، اطمینان از عملکرد صحیح پمپ در سیستم بهره‌برداری‌شده است.

مهمترین نقطه قوت در حوزه خدمات پس از فروش شرکت پتکو چیست؟

پمپها قلب تپنده یک سیستم در صنایع مختلف می باشند و بدلیل حساسیت بالا و اهمیت شدید کارکرد آنها در سرویس‌هایی که بکار گرفته می شوند، نیاز به نظارت های مرتبط درخصوص نصب و راه اندازی و پس از آن به بازرسی های دوره ای و  تدوین برنامه های تعمیر و نگهداری، وجود داشته که در این میان همکاری بالای تیم خدمات پس از فروش پتکو و دسترسی سریع این نوع خدمات به کارفرمایان، زبانزد مشتریان بوده و این موضوع علاوه بر تخصص فنی و تجربه بالای کاری در این حوزه، یکی از مهمترین نقاط قوت واحد خدمات پس از فروش در شرکت پتکو می باشد.

 لازم به توضیح است کارشناسان خدمات پس از فروش شرکت پتکو از ابتدای فرآیند نصب و راه‌اندازی تا راه‌اندازی کامل و قرار گرفتن پمپها در سرویس های مرتبط همراه تیم کارفرمایی بوده و کلیه فعالیتهای لازم فنی و مهندسی مورد نیاز را به کارفرمایان جهت بهره برداری با کیفیت بالا، ارائه می نمایند.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید