تنوع سبد مشتریان توربین‌های بادی در زیر مجموعه وسدید

صبا نیرو یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی سدید است که در حوزه طراحی و تولید، نصب، راه اندازی و ارایه خدمات پس از فروش توربین های بادی در کشور فعال است.

به گزارش ایلنا،‌ این شرکت اولین تولید کننده توربین بادی در کشور و خاورمیانه است که پروژه های متعددی را در این حوزه به بهره برداری رسانده است و با توجه به پتانسیل بالای کشور در بخش تولید برق از انرژی بادی و نیز اقداماتی که در راستای کاهش ارز بری تولید انجام داده است، با اقبال خوبی در بازار داخل روبرو است.

احسان برهان مدیر برنامه ریزی و کنترل پروژه صبا نیرو درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در این شرکت توربین ساز به بورس 24 توضیح داد و گفت: صبا نیرو اولین شرکت تولید کننده توربین های بادی در کشور  و خاورمیانه بوده و از توانمندی بالایی در خصوص طراحی و تولید توربین های بادی با توجه به داخلی  سازی بیش از 75 درصد توربین های مرتبط، برخوردار می باشد.

11111

وی در ادامه گفت: هم اکنون شرکت صبا نیرو پروژه هایی با کارفرمایی بخش دولتی را در دست اجرا داشته و در راستای تنوع مشتریان با تغییر در استراتژی های شرکت؛ کارفرمایان بخش خصوصی نیز به سبد مشتریان شرکت اضافه شده اند و حرکت به سمت قبول اجرای پروژه های بخش خصوصی روند رو به رشد مناسبی را در شرکت صبا نیرو نشان می دهد.

برهان افزود: با توجه به قدمت پروژه هایی که تاکنون اجرا کردیم و نصب بیش از 200 توربین بادی در پروژه های مختلف، برخی از توربین های بادی فعال نیاز به اورهال دارند که با توسعه بخش خدمات پس از فروش امکاناتی را برای مشتریان فراهم کردیم تا اقدامات لازم در راستای به روز رسانی و تعمیرات اساسی توربین ها نیز اجرایی شود.

وی در خصوص پروژه های اجرا شده و اقبال شرکت ها به تولیدات داخلی نیز این طور پاسخ داد: با توجه به نوسانات ارزی، تحریم ها و مشکلات موجود در خصوص تامین ارز واردات؛ بسیاری از شرکت های فعال که نیازمند تامین توربین های بادی بودند اقدام به سفارش گذاری برای خرید توربین از صبا نیرو کردند.

همچنین با توجه به اقداماتی که در راستای افزایش راندمان توربین ها و بروز رسانی هایی که در راستای ساخت توربین ها اجرایی نمودیم و همچنین داخلی سازی بیش از 75 درصدی از اجزا توربین ها، قیمت های تمام شده برای مشتریان مناسب شده است و توربین های با کیفیت بالا تحت لیسانس شرکت وستاس دانمارک به مشتریان ارائه می گردد.

برهان گفت: از دیگر مواردی که منجر به افزایش تقاضا برای خرید توربین از صبا نیرو است، مشوق های ایجاد شده برای استفاده از تولید ملی است، همچنین نزدیک شدن زمان انقضای مجوز احداث نیروگاه های بادی شرکت های متقاضی؛ سبب شده که افزایش تقاضا را برای ما به همراه داشته باشد.

وی در پایان درباره پذیرش پروژه های خارجی برای اجرا هم گفت: رایزنی های خوبی برای تولید توربین بادی با کشور های همسایه عملیاتی شده است که به محض نهایی شدن مذاکرات، اقدامات لازم در راستای انعقاد قرارداد و اجرای پروژه های برون مرزی نیز آغاز خواهد شد.

برهانی در پاسخ به این سوال که چشم انداز تولید شرکت چگونه خواهد بود گفت: بخش خصوصی سرمایه گذاری های خوبی در حوزه انرژی های پاک در دست اقدام دارد و در صورتی که نرخ های خرید برق نیز متناسب با وضعیت تورم اصلاح شود انتظار می رود سرمایه گذاری ها با سرعت بیشتری اجرایی شود، ما نیز در سال جاری مذاکرات خوبی برای قبول پروژه های جدید داشتیم که در صورت نهایی شدن می تواند رکورد خوبی برای ما باشد.

همچنین اقدامات فنی خوبی در راستای بالا بردن کیفیت و بهره وری توربین ها و همچنین ورود به حوزه تولید توربین های مگاواتی در دست اجراست که می تواند آثار مثبتی بر چشم انداز پیش روی ما داشته باشد.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید