تامین برق پایدار، جهت تولید شبانه روزی در شرکت لوله سازی ماهشهر سدید

مسئول برق و مخابرات شرکت لوله سازی ماهشهر گفت: با فعالیت مجدانه این واحد طی سال های گذشته، برق مورد نیاز خطوط تولید شرکت لوله سازی ماهشهر، همواره بدون نوسان و به صورت 24 ساعته تامین بوده است.

«یعقوب خمیسی نسب» در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری- تحیلی معدن24 افزود: این مهم با وجود نیروهای متخصص، با سابقه و قدیمی در کنار جوانان با انگیزه و پر انرژی که تحصیلکرده و بومی هستند، محقق شده است.

وی بیان داشت: اکنون تعمیرات و توقفات تولید وابسته به برق در شرکت به حداقل خود رسیده است و فعالیت تولید بدون هیچ‌گونه نوسان برق، دنبال می شود.

وی ادامه‌داد:‌ به دلیل وجود الکترو موتورهای سلفی و قطعات الکترونیکی موجود در خطوط تولید، همچنین ایجاد بانک های خازنی، هر گونه هارمونیک و نوسان مخرب در سیستم های برقی به صفر رسیده است.

مسئول برق و مخابرات شرکت لوله سازی ماهشهر اظهار داشت:‌ حتی توانسته ایم ضریب قدرت کل مجموعه را بالای 9 دهم (که بسیار ایده آل محسوب می شود) فراهم کنیم.

وی یادآور شد:‌ شرکت لوله سازی ماهشهر به تازگی به ظرفیت تولید ایده آل خود رسیده و طی دو شیفت 12 ساعته عملیات تولید در آن انجام می شود که برق مورد نیاز بعنوان شریان اصلی فرآیند تولید، همواره مهیا و فراهم است.

خمیسی نسب در عین حال گفت: کوچکترین نوسان می تواند به بروز خرابی دستگاه ها و در نتیجه افت تولید محصولات نهایی منجر شود؛ موضوعی که در سال های گذشته تجربه شد و به دلیل تحریم ها تعمیرات قطعات زمان بر و سبب اختلال در فرآیند تولید گردید که خوشبختانه پس از آن و طی سالهای اخیر، تامین برق پایدار در شرکت لوله سازی ماهشهر به یکی از نقاط قوت مجموعه مبدل شده است.

وی در انتها بیان داشت: در صورتی که برق یک قسمت از کارخانه قطع شود، دست کم 5 تا 6 دستگاه از کار خواهد افتاد و این مساله برای تولید مضر است که با تمهیدات موجود این مسئله طی سالهای اخیر به صفر رسیده است و هم اکنون تولید بصورت ۲۴ ساعته و با ثبت رکورد ۱۶۰ شاخه لوله قطور فولادی ۴۲ اینچ به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن در روز، در شرکت لوله سازی ماهشهر در جریان است.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید