رئیس هیات مدیره گروه صنعتی سدید: رویکرد اصلی سهامداران، نگاه بلندمدت باشد

حمدا…محمدنژاد رئیس هیات مدیره گروه صنعتی سدید به مهمترین موضوعات مرتبط با گروه صنعتی سدید پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از بورس 24، رئیس هیات مدیره سدید در ابتدا درخصوص موضوع حقوقی اعمال مالکیت بر33 درصد از سهام فراب اظهار کرد: همانگونه که اهالی بازار سرمایه وکلیه سهامداران سدید درجریان هستند موضوع فوق، یکی از مباحثی حقوقی است که طی25 سال اخیردر هلدینگ سدید در جریان بوده و همواره در تمامی دادگاه های مرتبط رای صادره به نفع سدید بوده است و حتی درخواست اعاده دادرسی و اعمال ماده ۱۸ برای سه بار به روشهای مختلف، بنا به درخواست طرف مقابل؛ باز هم منتج به کسب رای به نفع آنها نشده و تمامی آرای مرتبط به نفع هلدینگ سدید صادر شده است. در هر حال پس از طی این مسیر و در بخش اجرای حکم قطعی اعمال مالکیت سدید بر 33 درصد از سهام فرآب، تقاضای بررسی مجدد از سوی طرف مقابل ارائه شده است که درحال طی مسیر قانونی خود بوده است و سهامداران قطعاً مطمئن باشند، سدید به جد در پی احقاق حقوق60 هزار سهامدار معزز خود بوده و انشاا… با درایت همیشگی حوزه قضا، حق به حق دار رسیده و امیدواریم به فضل خدا بزودی اخبار خوبی را دریافت و تقدیم سهامداران محترم نماییم.

آثار رای صادره در شرکت لوله و تجهیزات سدید

محمدنژاد در بخش بعدی به موضوع ورشکستگی شرکت لوله و تجهزات سدید پرداخت و گفت: پیرو دادخواست شرکت لوله و تجهیزات سدید در مرداد 1394 به دادگاه عمومی حقوقی تهران، رأی بدوی دادگاه در مورد حکم ورشکستگی آن شرکت در اواخر آبان 1396 صادر و از اردیبهشت 1397 با تعیین مدیر اجرایی برای اداره امور و فعالیت شرکت، تحت نظارت اداره کل ورشکستگی قرار گرفته و رأی قطعی ورشکستگی نیز در تاریخ 2/9/1399 توسط دادگاه تجدیدنظر تأیید و اعلام شده است.

وی اظهار کرد: تعیین تکلیف نهایی این سرمایه  گذاری و آثار رأی صادره مذکور موکول به خاتمه مراحل اجرایی مربوطه براساس حکم صادره و توافقات نهایی و قطعی آتی با بانکها و سایر اشخاص طرف حساب بر این اساس خواهدبود که هلدینگ سدید به جد این موضوع را دنبال می نماید و آثار مترتب نهایی بر بدهی های مرتبط را که بیشک اثرگذار است درطی مسیر اجرایی، به اطلاع سهامداران محترم خواهد رساند.

موضوع تنزل تابلوی معاملاتی سدید از زرد به نارنجی

رئیس هیات مدیره هلدینگ سدید در ادامه گفت: یکی از مهمترین دغدغه های سدید طی سه سال اخیر، همواره تقویت شفاف سازی در ارائه اخبار و اطلاعات از طریق سامانه کدال بورس بوده است بگونه ای که  هدف گذاری سدید حضور در بازار اصلی فرابورس و پس از آن قرار گرفتن در تابلوی اصلی بورس بوده است. مجموعه فعالیتهای صورت گرفته از حیث ارائه اطلاعات دقیق و بروز و مستمر به همراه عملکردهای مثبت زیر مجموعه آن و رشد سودآوری مرتبط در هلدینگ سدید، سبب شد تا نماد وسدید از تابلو نارنجی به زرد در دی ماه سال 1398 ارتقا یابد. اما همانگونه که در گزارش مرتبط در کدال به استحضار سازمان بورس و سهامداران محترم رسیده است، بدلیل شیوع پاندمی کرونا و تحت تاثیر قرارگرفتن بخش هایی از حوزه های عملکردی در شرکتهای زیر مجموعه، تاخیراتی در ارسال گزارشات علی رغم میل باطنی و مخالف با هدف گذاری های مرتبط؛ صورت پذیرفت که این موضوع سبب تنزل تابلو معاملاتی سدید گردید. ضمن آنکه موضع تنزل تابلو معاملاتی هیچ خللی در حوزه عملکردی شرکت بر جای نگذاشته و صرفا از جنبه روانی می تواند بر سهامداران خرد قابل ملاحظه باشد. در واقع هیچ تخلفی از سوی سدید صورت نپذیرفته  ودر این خصوص این اطمینان را به سهامداران محترم خواهم داد که با تقویت پروتکل های بهداشتی و افزایش ساعات کاری تیم های مزبور؛گزارشات مرتبط طبق دستورالعمل های سازمان بورس به استحضار سهامداران محترم خواهد رسید ومدیران این مجموعه بعنوان یک اصل بنیادین همواره خود را موظف به صیانت و حمایت از حقوق سهامداران می دانند و با تلاش مجموعه سدید و توکل و استعانت از خدای سبحان، بیشک مجددا سدید نه تنها در تابلو نارنجی که در بازار فرابورس معامله خواهد شد.

وضعیت کلان شرکتهای تابعه هلدینگ گروه صنعتی سدید

محمد نژاد در ادامه به وضعیت شرکتهای تابعه پرداخت و اظهار کرد: آن چیزی که باید برای سهامداران بشدت مورد توجه باشد وضعیت عملکرد شرکتهای تابعه این هلدینگ است که به فضل خدای رحمان طی دوسال اخیر با تدوین برنامه های بلند مدت و نظارت های مستمر از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار بوده اند.

وی ادامه داد: بطور مثال شرکت دانش بنیان پتکو قراردادهای مختلفی را برای طراحی و تولید محصولات خود منعقد نموده  و حتی در ابر پروژه گور به جاسک تامین کننده بخشی از پمپهای پیشرفته این پروژه می باشد. ضمن اینکه این شرکت در حال اجرای فرآیند افزایش سرمایه مرتبط و طی مسیر قانونی پذیرش در بورس اوراق بهادار است.

وی همچنین از شرکت لوله سازی ماهشهر بعنوان یکی از شرکتهای مهم این هلدینگ نام برد که  قراردادهای خوبی طی چند سال اخیر منعقد و اجرایی نموده و در حال حاضر نیز با تولید شبانه روزی بخشی از لوله های خط انتقال نفت خام گوره به جاسک، موفق به تداوم  روند سودآوری شده است که بیشک با ادامه این مسیر و اخذ پروژه های جدید، می توان بزودی شاهد صفر شدن زیان انباشته آن باشیم.

وی در ادامه به عملکرد مناسب شرکت تسدید در حوزه حضور در مناقصات مختلف و عقد قراردادهای جدید اشاره کرد و گفت این شرکت با بهره گیری از نیروهای متخصص و زبده در حال توسعه فعالیتهای خود در سطح کشور بوده و می تواند در حوزه صنایع دریایی و فعالیتهای پیمانکاری نفت و گاز، چندین هزار میلیارد تومان پروژه را منعقد نماید.

محمدنژاد در انتها بیان نمود: بر این اساس حوزه عملکردی صنایع زیر مجموعه هولدینگ سدید بسیار موفق عمل نموده و ادامه مسیر فوق سبب میشود تا سهامداران با رویکرد و دیدگاه بلندمدت، قطعا و بیشک از آثار مثبت آن بهره مند گردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید