انتقال به سمت انرژی‌های پاک قیمت نفت را ۱۰ دلار در هر بشکه پایین می‌آورد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، آسیب‌هایی که شرکت‌های اکتشاف و تولید نفت طی یک دهه گذشته دیده‌اند باعث تسریع روند انتقال به سمت انرژی‌های پاک و افزایش تقاضای اجتماعی و قانونی برای این نوع از انرژی شده است.  متخصصان تیم تولید و اکتشاف ریستاد انرژی تاثیر بلندمدت این تغییر را بر قیمت نفت بررسی کرده اند.

  طبق مطالعات این موسسه،  انتقال به سمت انرژی‌های پاک در بلند مدت 10 دلار در هر بشکه از قیمت نفت را کم می‌کند یعنی قیمت نفت در آینده 10 دلار کمتر از سطح فعلی خواهد بود.  کاهش قیمت نفت بزرگترین عامل در تعیین پایداری شرکت های اکتشاف و تولید و افزایش هزینه تولید دی اکسیدکربن است. ریستاد انرژی بر روی 25 شرکت نفت و گاز مطالعه کرده تا میزان مقاومت آنها در برابر خطر قیمت پایین‌تر نفت و افزایش مالیات بر تولید دی اکسیدکربن را بررسی کند.

 طبق گزارش این موسسه، خطر انتقال انرژی بر شرکت‌های نفتی بستگی به شرایط خود شرکت‌ها دارد. برای مثال شرکت ایکو یینر نسبت به سایر همتایان خود با که خطر کمتری مواجه است و ارزش سرمایه آن با کاهش 10 دلاری قیمت نفت و افزایش مالیات بر دی اکسید کربن 21.8 میلیارد دلار حدود 30 درصد کاهش می یابد.

 ولی این رقم برای شرکت‌های مختلف متفاوت است و در برخی به 50 درصد هم می‌رسد. شرکت‌هایی که بیشترین آسیب را خواهند دید معمولاً شرکت های مربوط به نفت شیل و شن‌های نفتی هستند. شرکت‌هایی که تولید گاز بالایی دارند در خطر کمتری هستند و ارزش آنها حدود 20 تا 25 درصد کاهش می یابد.

 شرکت های بزرگ انی، شل، ایکویینر و توتال شرایط مشابهی دارند و خطر انتقال به سمت انرژی‌های پاک برای آنها در حد متوسط است. شرایط اکسون موبیل سخت‌تر است چون مالک چندین پروژه بسیار بزرگ در حوزه پرمین و گویان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید