شرکت پتکو پیشرو در طراحی و ساخت انواع پمپ‌های صنایع نفت، گاز، پالایشگاه و پتروشیمی

سرپرست واحد مهندسی فروش در امور فنی پتکو عنوان کرد:

شرکت پتکو پیشرو در طراحی و ساخت انواع پمپ‌های صنایع نفت، گاز، پالایشگاه و پتروشیمی

سرپرست مهندسی فروش درامور فنی شرکت پتکو گفت: شرکت دانش بنیان پتکو از بنگاه های پیشرو کشور در طراحی و ساخت انواع پمپ‌های سفارشی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه و هیدرو یونیت‌های نیروگاه های سیکل ترکیبی، توربین‌های بزرگ آبی و همچنین بزرگترین سازنده پکیج‌های آتش نشانی می‌باشد و سبد محصولات متنوع و گسترده ای دارد.

سهیلا ایمانی در گفت‌وگویی با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: موفقیت های شرکت پتکو ناشی از تلاش حوزه های مختلفی بوده که یکی از آنها، حوزه مهندسی فروش در امور فنی است که فعالیت اصلی آن کمک به واحد فروش جهت انتخاب پمپها یا توربین‌های مناسب بر اساس مشخصات درخواستی کارفرما مانند دبی، هد، دور و هدمکش مثبت خالص است. همچنین تهیه مدارک مهندسی قبل از قرارداد با کارفرما از جمله نقشه های جانمایی و جزئیات فونداسیون برای انواع پمپهای افقی و عمودی و دفترچه های نصب و تعمیر و نگهداری و نیز راه اندازی پمپ‌ها و روش‌های بسته بندی پمپ‌ها و همچنین نقشه های P&ID سایت است که قبل از عقد قرارداد جهت آشنایی و اطلاع با نحوه نصب و راه اندازی پمپ‌ها و موقعیت قرارگیری پکیج‌ها در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد.

ایمانی گفت: درواقع واحد مهندسی فروش در امور فنی مهندسی باید به وظایف همه گروه های کاری واحد تحقیق و توسعه شرکت (گروه هیدرولیک، مکانیک، پکیج، مواد، برق و ابزار دقیق ) احاطه کامل داشته باشد تا بتواند مدارک مختلف مورد درخواست مشتریان قبل از عقد قرارداد را تهیه و در اختیار امور فروش قرار دهد. حساسیت کار زمانی مشخص می‌شود که وجود هر گونه نقص و مغایرت یا ضعف اطلاعاتی و مدارک میتواند کار اخذ یک پروژه را سخت نماید. همچنین از دیگر حساسیت های کار این واحد، تهیه تمام مدارک در فرصت بسیار محدود است.

 شرکت پتکو پیشرو در طراحی و ساخت انواع پمپ‌های صنایع نفت، گاز، پالایشگاه و پتروشیمی

وی اظهار کرد: از  دیگر موارد تصمیم گیری دراین واحد که با تعامل با گروه های تخصصی در امور فنی انجام می‌شود، تصمیم در خصوص انتخاب  یک پمپ جدید است که احتمالا در سبد محصولات قبلی وجود ندارد و نیاز به طراحی و صرف زمان مهندسی و هزینه های ساخت مدل و… است.

سرپرست واحد مهندسی فروش در امور فنی پتکو در پایان اضافه کرد: وجود واحد مهندسی فروش در امور فنی مهندسی باعث موفقیت امور فروش در فروش هر چه بیشتر و با کیفیت‌تر می ‌شود ضمن آنکه هماهنگی در فرآیندهای کلان شرکت و بهره مندی از نیروهای متخصص و باتجربه سبب شده است شرکت پتکو درطی سال‌های فعالیت خود گام های بزرگی در جهت رفع نیاز صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و … بردارد و پروژه های بزرگی همچون پروژه پکیجهای آتش نشانی لوله و مخابرات نفت (شامل 96 دستگاه پکیج آتشنشانی براساس استاندارد NFPA20 ) و130 دستگاه پمپهای فرایندی برای شرکت کالای نفت و صدها نوع پمپهای پروسس برای پالایشگاه های آبادان، لاوان، شازند، ستاره خلیج فارس وهمچنین پمپهای کولینگ پتروشیمی های اروند، مارون، ایلام، رازی، زاگرس، توربوپمپهای نیروگاه های سیکل ترکیبی مپنا را به انجام رسانده واخیرا نیزپروژه عظیم گوره  به جاسک و طراحی و تحلیل از Base پمپهای نوع BB3  با ظرفیت911مترمکعب در ساعت  و هد 890  متر و با الکتروموتور به توان 3 مگاوات   را در دست اجرا دارد.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید