ادامه کاهش قیمت گاز در اروپا همزمان با مراحل پایانی ساخت خط لوله روسیه

داده های موسسه آمریکایی آیس ICE نشان می دهد که پس از بیانیه شرکت دولتی گازپروم روسیه در مورد امکان انتقال گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۲ در سال ۲۰۲۱، کاهش قیمت گاز در اروپا شتاب گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، داده های موسسه آمریکایی آیس ICE نشان می دهد که پس از بیانیه شرکت دولتی گازپروم روسیه در مورد امکان انتقال گاز از طریق خط لوله نورد استریم 2 در سال 2021، کاهش قیمت گاز در اروپا در معاملات روز پنجشنبه شتاب گرفته و به 480 دلار در هر هزار متر مکعب رسیده است.

البته قیمت گاز در اروپا تا لحظه تنظیم این گزارش تا حدودی افزایش یافت و کمی بالاتر از 490 دلار در هر 1000 متر مکعب یا 41.07 یورو در هر مگاوات ساعت رسید (بر اساس نرخ فعلی ارز یورو نسبت به دلار، موسسه ICE قیمت ها را به یورو به ازای هر مگاوات ساعت ارائه می کند).

بر اساس این گزارش، کاهش کلی قیمت گاز در روز در حال حاضر 9.4 درصد است.

هزینه قراردادهای آتی تحویل سپتامبر در مرکز TTF در هلند به 507 دلار در هر 1000 متر مکعب یا 42.3 یورو در هر مگاوات ساعت کاهش یافت. هزینه گاز تا انتشار این بیانیه 527 دلار در هر 1000 متر مکعب بود. که تقریبا 4 درصد بالاتر از شاخص فعلی بود.

پیش از این گازپروم روسیه گفته بود که 5.6 میلیارد متر مکعب گاز می تواند از طریق خط لوله گاز نورد استریم Nord Stream 2 در سال 2021 صادر شود.

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید