مواجهه وزیر با تنظیم بازار فولاد

 مصاحبه روزنامه صنعت، معدن و تجارت با امیرحسین کاوه، فعال صنعت فولاد و مدیرعامل گروه صنعتی سدید؛ پیرامون برنامه های وزیر پیشنهادی صمت در حوزه معدن و صنایع معدنی

 برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را در حوزه صنایع معدنی چطور ارزیابی می‌کنید؟

 گام نخست در ارزیابی یک برنامه، تشریح رویکرد اتخاذشده در راستای تدوین آن برنامه یا استراتژی است. شرط اصلی تبدیل آرزوها به هدف و سپس اهداف به برنامه، اجرای آن در زمان‌بندی مشخص است. در واقع صرفا با تدوین برنامه خوب، هدفی محقق نخواهد شد. در نگاهی اجمالی به برنامه پیشنهادی از سوی رضا فاطمی‌امین می‌توان تاکید کرد که در این برنامه به اسناد بالادستی مختلف اشاره‌شده است.

 در ادامه با بررسی شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد و پارامترهای اثرگذار در حوزه‌های صنعتی و اقتصادی، اهداف، راهبردها و پروژه‌های تحول در حوزه‌های مختلف صنایع به تصویر درآمده است.

 در همین حال در این برنامه ظرفیت‌های خالی بخش معدن و صنایع معدنی و بدون استفاده ماندن ظرفیت صنایعی همچون فولاد و سیمان موردتوجه قرارگرفته و شکاف موجود درباره سهم معدن و صنایع معدنی از کل رشد اقتصادی کشور نیز موردبحث بوده است.

 در ادامه اهداف بلندپروازانه‌ای (با توجه به بهره‌مندی کشور از ظرفیت‌های معدنی)، همچون رشد ارزش‌افزوده صنعت از ۱.۸ به ۶.۹ درصد و ارزش افزوده بخش معدن از یک به ۱۰.۵ درصد و همچنین استخراج معادن از ۵۱۰ به ۷۰۰ میلیون تن در نظرگرفته شده است.

ادامه در لینک زیر:

https://www.smtnews.ir/direct/208

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید