مشارکت صنایع در توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی ایران در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما از توسعه نیروگاه انرژی‌های تجدید پذیر با مشارکت شهرک‌های صنعتی در سراسر کشور خبرداد.
جعفر محمد نژاد با اشاره به وجود ۷۰۰ شهرک صنعتی فعال در کشور که قابلیت نصب این نیروگاه‌ها درآن‌ها وجود دارد گفت: در این مشارکت کارخانه‌ها نیروگاه‌های تجدید پذیر را نصب می کنند و برق تولیدی را به وزارت نیرو می‌فروشند.

وی با بیان اینکه واحد‌های صنعتی می‌توانند از ۲۰ تا ۱۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر نصب کنند افزود: وزارت نیرو انرژی تولید شده را از نیروگاه‌های تجدید پذیر از جمله خورشیدی و بادی با ظرفیت ۲۰ مگاوات، ​ ۱۰۴۰ تومان و از این ظرفیت بیشتر را ۸۰۰ تومان به ازای هر کیلو وات ساعت خریداری می‌کند.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی ایران با اشاره به ظرفیت‌های خالی موجود در شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های نیمه فعال گفت: این ظرفیت ها فضای مناسبی برای احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر هستند که می‌توانند با فروش برق به وزارت نیرو علاوه بر کمک به تامین برق مورد نیاز کشور ، منفعت اقتصادی نیز کسب کنند.
محمد نژاد با اشاره به اینکه در زمان اوج مصرف واحد‌های صنعتی، اولین مراکزی هستند که باید میزان مصرف را کم کرده و یا فعالیت خود را متوقف کنند افزود: درحال حاضر ۷ تا ۸ کارخانه تولید کننده تجهیزات انرژی‌های تجدید پذیر در کشور فعال است که متقاضیان احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر در صورت استفاده از تجهیزات این کارخانه‌ها می‌توانند برق تولیدی خود را ۳۰ درصد بیشتر از قیمت مصوب عرضه کنند.
وی گفت: واحد‌های صنعتی می‌توانند این نیروگاه‌ها را احداث و برق مورد نیاز خود را از شبکه برق دریافت کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید