مهندس محمد نژاد، رئیس هیات مدیره گروه صنعتی سدید: حفظ و توسعه صنعت نفت نیازمند میلیاردها دلار سرمایه گذاری سالانه

مهندس حمدالله محمدنژاد، رئیس هیات مدیره هلدینگ سدید طی گفتگویی اظهار داشت: در راستای حفظ و توسعه صنعت نفت، سالانه به میلیاردها دلار سرمایه گذاری نیاز است. جدای از روند کاهشی سرمایه گذاری های مورد نیاز در طی سالهای اخیر در این بخش، در صورت افزایش بودجه های عمرانی و تزریق نقدینگی به این صنعت در بخش های بالادستی و پایین دستی؛ موتور محرکه در این صنعت سبب به حرکت درآمدن بخش زیادی از کسب و کارهای مختلف در این خصوص خواهد شد. در واقع رشد آهنگ فعالیتهای اکتشاف، استخراج، انتقال و توزیع فرآورده های نفتی؛ سبب می‌شود بنگاه های مختلف داخلی از تمام ظرفیتها و پتانسیل های خود در این مسیر بهره برداری نموده و آهنگ رساتری نسبت به قبل در رشد تولید ناخالص داخلی به گوش رسد.

SONY DSC

حمدا…محمدنژاد بعنوان معاون وزیر نفت و  مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در سالهای گذشته، نقش مهمی را در توسعه صنعت گاز و گاز رسانی در کل کشور ایفا نموده است. وی هم اکنون رئیس هیات مدیره گروه صنعتی سدید می‌باشد.

دکتر کسایی زاده،مدیرعامل شرکت لوله سازی ماهشهر: «پاک‌نژاد» گزینه‌ای شایسته است

سیدرضا کسایی زاده، مدیرعامل شرکت لوله سازی ماهشهر طی گفتگویی با شانا اطهار داشت:

«پاک‌نژاد» گزینه‌ای شایسته است

مدیرعامل پیشین شرکت ملی گاز با تأکید بر لزوم هم‌افزایی تجارب نخبگان برای رفع چالش‌های جدی صنعت نفت گفت: پاک‌نژاد را از ابتدای فعالیت ایشان در صنعت نفت می‌شناسم و با توجه به شناخت کافی که از ایشان دارم، ایشان را گزینه‌ای شایسته و پسندیده برای وزارت نفت و رفع این چالش‌های زیربنایی می‌دانم.

سیدرضا کسایی‌زاده گفت: آقای پاک‌نژاد انسان مستعدی است و با توجه به تجارب ایشان، امروز می‌تواند در جایگاه وزارت اشراف کامل بر صنعت داشته باشد.

سیدرضا کسایی زاده دانش آموخته مهندسی مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه علم و صنعت در سال ۱۳۵۱ بوده و در طول سالهای فعالیت خود در حوزه صنعت،سمت های مختلفی از جمله مشاور وزیر، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت ملی صادرات گاز ایران و شرکت ملی گاز ایران، عضو هیات مدیره شرکت پالایش و پخش،مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و …را بر عهده داشته است.
وی هم اکنون ریاست هیات مدیره و مدیرعامل شرکت لوله سازی ماهشهر سدید می باشد.

 

 

 

دکتر امامی مدیر عامل شرکت تسدید: بازبینی و بروز رسانی فرایندهای عملیاتی در شرکت توسعه سازه های دریایی تسدید

دکتر سید مرتضی امامی مدیرعامل شرکت توسعه سازه های دریایی تسدید طی گفتگویی اظهارداشت: سال جاری با اجرای  اقدامات اصلاحی و ساختاری و با تعیین تکلیف برخی موضوعات سنواتی حقوقی و نیز تلاش برای اخذ پروژه های جدید سودآور با قیمتهای کارشناسی دقیق، امیدواریم شرکت از وضعیت زیاندهی خارج شود. برای اجرای تدابیر فوق، ساختارشرکت در بخشهای مختلف تقویت شده، فرآیندهای عملیاتی بازبینی و تصحیح و تعامل با کارفرمایان بیش از پیش در دستورکار قرار گرفته است.

سیدمرتضی امامی دانش آموخته دکترای مهندسی عمران باگرایش ساخت واجرا و بابیش از ۴۰ سال تجربه مدیریتی درسمتهای مختلفی همچون مدیرعامل و رئیس هیات مدیره پالایشگاه ستاره خلیج فارس، مجری و مدیر پروژه شرکت پالایشگاه نفت اصفهان و شرکت نفت وگاز پارس بوده است و به مدت ۳ سال است که مدیرعامل شرکت تسدید می‌باشند.

مهندس قربانی مدیرعامل شرکت صبا نیرو: آمادگی کامل صبا نیرو جهت مذاکره با برندگان مناقصات بادی

علی قربانی مدیر عامل شرکت صبا نیرو طی گفتگویی اظهار داشت: بر اساس رشد ناترازی های موجود در بخش عرضه و تقاضای برق در کشور، طی چند سال اخیر قوانین و مصوبات مناسب‌تری نسبت به سالهای پیشین برای حضور سرمایه گذاران مختلف در حوزه انرژی های نو مصوب و ابلاغ شده است. از سوی دیگر وزارت نیرو نیز بعنوان متولی امر، برنامه تولید ۱۰ هزار مگاوات برق از این بخش را طی چند سال برنامه ریزی و مناقصات مختلفی را برگزار نموده است.

ضمن اینکه شرکت‌های بزرگ و فعال در زنجیره صنایع فولاد نیز با توجه به رشد قیمت برق و الزام به بهره گیری از انرژی های نو در سبدبرق مصرفی، بطور مستقیم اقدام به سرمایه گذاری های مختلفی در این بخش نموده اند.

وی ادامه داد شرکت صبا نیرو بعنوان طراح، سازنده و تامین کننده توربین های بادی و باسابقه ساخت بیش از ۲۰۰ توربین  بادی آمادگی کاملی دارد تا با کلیه برندگان مناقصات اخیر حوزه بادی و همچنین  شرکتهای فولادی و سنگ آهنی و… وارد مذاکرات مرتبط جهت ساخت توربین های بادی گردد.