بازدید وزیر نفت از توانمندی های شرکت پتکو

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی سدید، مهندس زنگنه وزیر نفت روز پنج شنبه مورخ 10 مرداد سال جاری؛ طی بازدیدی از شرکت پتکو، توانمندی ها،قابلیتها و پتانسیل های طراحی و تولید در این شرکت را از نزدیک مورد بررسی قرار داد. 

لازم به ذکر است شرکت پتکو یکی از شرکتهای تابعه گروه صنعتی سدید میباشد.

 در ادامه تاریخچه و توانمندی های شرکت پتکو، ارائه می گردد.

تاریخچه و توانمندی های شرکت پتکو

?شرکت تولید پمپ های بزرگ و توربین آبی با نام اختصاری پمپ و توربین (پتکو) ، در سال 1371 با سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران « IDRO »تاسیس شده و در سال 1378 به بهره برداری رسید.

?در سال 1387 در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی، سهام این شرکت به بخش خصوصی (گروه صنعتی سدید) واگذار شد.

?این شرکت جهت طراحی و ساخت سفارشی پمپ های مورد نیاز صنایع مختلف از جمله نفت ،گاز، پتروشیمی ، صنایع نیروگاهی، خطوط انتقال آب و توربین های آبی کوچک و متوسط بنا شده است.

?همچنین تامین قطعات یدکی، نظارت بر نصب و راه اندازی، خدمات پس از فروش، تعمیرات و ارائه مشاوره مهندسی در حیطه کاری این شرکت می باشد.

?کارخانه شرکت پمپ و توربین در منطقه صنعتی قراملک در شهرستان تبریز در فضایی به وسعت هشتاد هزار مترمربع واقع شده که مجهز به ماشین آلات وتجهیزات سبک، نیمه سنگین ، سنگین و آزمایشگاه توربو ماشین می باشد.

?آزمایشگاه توربو ماشین پتکو، گواهینامه صلاحیت تست پمپ را از موسسه استاندارد ایران دارا بوده و این آزمایشگاه بزرگترین آزمایشگاه تست پمپ در خاور میانه می باشد.

?شرکت پتکو در سال ۹۴ با طراحی و تولید ۴ محصول معرفی شده ذیل:

VSP1_1200.1300
BS1_400.1200
BT2_100.400
BS3_3.8

بعنوان دانش بنیان نوع ۴ تولیدی از نوع صنعتی معرفی شد.

?در سال ۹۷ شرکت پتکو با طبقه بندی محصولات بر اساس API و Non.API موفق شد، بعنوان دانش بنیان تولیدی نوع ۱ که مشمول معافیت مالیاتی است، دست پیدا نماید.

?اطلاعات کامل محصولات شرکت پتکو ?
http://yon.ir/uPS7u

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید