قراردادهای ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت گوره-جاسک امضا می‌شود

به گزارش خبرنگار شانا،این قراردادها با حضور وزیر و جمعی از مدیران ارشد نفت، بین شرکت متن و شرکت‌های پمپ‌های صنعتی ایران، پمپیران و پتکو امضا خواهد شد.

شرکت ملی نفت ایران، هدف از امضای این قراردادها را ساخت ۵۰ پمپ و دریافت خدمات پشتیبانی استمرار بهره‌برداری پنجساله به ارزش تقریبی ۴۸ میلیون یورو اعلام کرده است به نحوی که ارزش تقریبی قرارداد با شرکت پمپ‌های صنعتی ایران و شرکت پمپیران هر کدام حدود ۱۹ میلیون یورو با هدف ساخت و خدمات پشتیبانی ۲۰ دستگاه الکتروپمپ است و قرارداد با شرکت پتکو نیز به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون یورو و با هدف ساخت و خدمات پشتیبانی ۱۰ دستگاه الکتروپمپ امضا می‌شود.

بر اساس این گزارش، احداث خط لوله گوره- جاسک و پایانه صادراتی نفت خام در بندر جاسک، از طرح‌های اولویت‌دار شرکت ملی نفت ایران است که با استفاده حداکثری از توان پیمانکاران و سازندگان داخلی در دست اجرا قرار دارد. این طرح مشتمل بر بخش‌های ساخت حدود هزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ، پنج ایستگاه پمپاژ، تجهیزات اندازه‌گیری و پایش، احداث مخازن ذخیره‌سازی و ساخت اسکله صادراتی است و با اجرای آن، امکان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی گوره در استان بوشهر به منطقه جاسک در ساحل دریای عمان فراهم می‌شود و جاسک به عنوان دومین پایانه صادراتی نفت خام کشور، اهمیت راهبردی می‌یابد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید