مدیر فنی و مهندسی شرکت تسدید؛ تسدید نماد خودباوری

” فاطمه صابر”: با تلاش و اهتمام مدیران و مجموعه پرسنل تسدید، طی سالهای اخیر فعالیت در بخش فراساحل (offshore)؛ همواره یکی از مهمترین حوزه های کاری این شرکت بوده است؛ فعالیتی که در گذشته تنها در انحصار شرکتهای خارجی بود، اما این مهم با تکیه بر توانمندی‌های داخلی، بومی سازی شد.

مدیر فنی و مهندسی شرکت تسدید در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری تحلیلی معدن ۲۴ افزود: شرکت توسعه سازه های دریایی تسدید به عنوان یکی از پیمانکاران عمومی(GC) در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی در کشور مطرح بوده و توانایی اجرای امور مهندسی، تدارک، اجرا، پروژه های تعمیرات و نگهداری و مدیریت پروژه های EPC را دارا است ضمن آنکه تلاش‌های چندین ساله این شرکت، منجر به استمرار در اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری پایه یک نفت و گاز شده است.

صابر درخصوص مهمترین پروژه های انجام شده طی سالهای اخیر گفت: شرکت تسدید پروژه های مختلفی را به انجام رسانده است بطور مثال تسدید موفق شده است ۱۵۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت خشکی را حد فاصل آبادان تا نظامیه اهواز با عبور از رودخانه کارون، احداث نماید.

همچنین 105 کیلومتر خط لوله انتقال نفت دریایی ما بین جزیره لاوان تا میدان رشادت و بیش از 150 کیلومتر خطوط لوله درون میدانی نفت و گاز ما بین سکوهای میادین رشادت، ایلام، سلمان، فروزان، هنگام، ابوذر و نوروز را اجرا و نیز احداث ۱۵ کیلومتر خطوط انتقال کابل دریایی را به انجام رساند که از دیگر توانمندیهای این مجموعه میباشد.

وی بیان داشت: در کارنامه تسدید، طراحی، ساخت و نصب چندین جکت نیز به ثبت رسیده که از جمله آنها طراحی، ساخت و نصب جکت P4 با وزن ۳۸۰۰ تن به عنوان یکی از بزرگترین جکت های منطقه و از افتخارات تسدید به شمار می آید.

مدیر فنی و مهندسی تسدید خاطرنشان کرد: این شرکت همچنین تاکنون طراحی، ساخت و نصب چندین دستگاه پل ارتباطی (Bridge)، عرشه (Topside) و فلر (Flare) را در میادین رشادت، ایلام، سلمان، فروزان، هنگام، ابوذر و نوروز؛ انجام داده است.

وی ادامه داد: در راستای انجام تعهدات پروژه های یاد شده، شرکت تسدید تمام تلاش خود را بر استفاده از توانمندی های داخلی بکار گرفته که نتیجه آن انجام موارد متعددی از فعالیت‌های دریایی اعم از لوله گذاری و اصلاح دهانه های آزاد (Free Span Correction) بوده است.

مدیر فنی و مهندسی شرکت تسدید اظهار داشت: در بخش خرید نیز برخی کالاهای مورد نیاز پروژه های فراساحل (offshore) طی سالهای اخیر با نظارت متخصصان این شرکت در کارخانجات داخلی تولید شده است، ضمن آنکه در فرآیند تهیه و تولید مدارک مهندسی نیز با رایزنی و پیگیری های مداوم با کارفرما و تیم پروژه، قسمت عمده بخش مهندسی پروژه های آفشور در شرکت تسدید به انجام میرسد.

وی افزود: در بحث ساخت نیز با استفاده از توان مهندسان زبده داخلی، این شرکت همواره عمده فعالیت ها را در یارد ولی عصر (عج) به انجام میرساند، به طوری که حجم فعالیتها تا حد ممکن در دریا کاهش یابد. این رویکرد سبب افزایش چابکی مجموعه تسدید شده، به نحوی که نصب سازه های الحاقی در دریا فقط ۴۸ ساعت زمانبر بوده و تمام مقدمات یعنی نصب تجهیزات و کلیه تست ها در خشکی انجام میگردد.

مدیر فنی و مهندسی تسدید در انتها خاطر نشان کرد: خوشحالیم که مجموعه تسدید در این سالها رشد قابل ملاحظه‌ای داشته، به بلوغ سازمانی رسیده و از انگیزه و توان لازم برای انجام پروژه ها در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی برخوردار می‌باشد.

لازم به ذکر است، فاطمه صابر دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف و دکترای مدیریت ساخت از دانشگاه علامه طباطبایی بوده و سابقه ۱۳ سال فعالیت در تسدید را در کارنامه خود به همراه دارد.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید