طراحی و ساخت انواع پمپ هایBB5و BB3در شرکت پتکو

«علی اکبر همتی» در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری- تحلیلی معدن24 گفت: شرکت پمپ و توربین یکی از شرکت های زیرمجموعه هلدینگ سدید است که در زمینه طراحی و ساخت پمپ های بزرگ نفتی، آتش نشانی و آبی مطابق با استانداردهای جهانی مربوطه، همچنین ساخت توربین های آبی کوچک و نیروگاهی؛ فعالیت می کند.

وی بیان داشت: در دو دهه اخیر ده ها پروژه از سوی پتکو با ساخت پمپ های مختلف از مرحله طراحی تا ساخت و تحویل، به انجام رسیده است.

رییس گروه تکنولوژی پتکو خاطرنشان کرد: این گروه با بکارگیری کارشناسان مجرب وظیفه تدوین رویه تولید و ساخت انواع پمپ‌ها از جمله پمپ های BB5 و BB3 بر عهده دارد.

وی گفت: BB5 نوعی خاص از پمپ با پوسته ای مستحکم است که تا یک دهه پیش نسبت به واردات آن از خارج از کشور اقدام می شد، اما در سال های اخیر در شرکت پتکو طراحی و ساخته میشود.

همتی گفت: به تازگی پمپ خاص و استراتژیک BB3 برای پروژه مهم «گوره به جاسک» طراحی شد که در حال ساخت بوده و پس از بازرسی و تستهای لازم، مونتاژ و تست عملکردی خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ گروه تکنولوژی یکی از گروه های هشت گانه تحت نظر گروه فنی و مهندسی شرکت است و در حقیقت بعنوان پل ارتباطی بین امور فنی و مهندسی و سیستم تامین و تولید شرکت فعالیت دارد.

به گفته این مسئول شرکت پتکو، اسناد، مدارک و نقشه های فنی پس از بازنگری های مرحله ای و گروهی، تبدیل به دستورالعمل های کاربردی برای گروههای مختلف تولید می شود.

وی بیان داشت: یکی از نقاط قوت شرکت دانش بنیان پتکو، طراحی و اجرای فناوری برای ساخت مدل قطعات پیچیده ریخته‌گری است.

همتی یادآور شد: طراحی اولیه مدل ها در شرکت انجام و کارشناسان واحد تکنولوژی بر آن نظارت می کنند و فرآیند تولید تا انتهای مرحله ماشین‌کاری به طور مستمر تحت نظارت کارشناسان ادامه دارد تا پمپ مونتاژ و تست شود.

وی، همچنین به طراحی و ساخت مدل دیفیوزر پمپ عمودی EQ30 بعنوان بزرگترین پمپ عمودی ساخت داخل کشور، مربوط به بخش خنک کننده پالایشگاه ستاره خلیج فارس در پتکو اشاره کرده که در مدت زمان دو هفته ساخته شد و ریخته گری آن نیز یک ماه به طول انجامید؛ تحقق این مهم حاصل خلاقیت، ابتکار، دانش و پشتکار همه عوامل پتکو بوده است.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید