مدیر کنترل کیفیت شرکت لوله‌سازی ماهشهر سدید: سیستم مدیریت کیفیت شرکت لوله‌سازی ماهشهر سدید، ضامن تولید محصولاتی با بالاترین کیفیت جهانی

مدیر کنترل کیفیت شرکت لوله‌سازی ماهشهر سدید گفت: لوله‌های قطور فولادی با بهترین کیفیت و قابل رقابت با محصولات خارجی و با رعایت سختگیرانه‌ترین استانداردهای بین‌المللی و داخلی در شرکت لوله‌سازی ماهشهر تولید و در پروژه‌های مختلف خطوط انتقال نفت و گاز ترش و شیرین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فریدون پرهام در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: سیستم مدیریت کیفیت در شرکت لوله‌سازی ماهشهر سدید، با رعایت سختگیرانه‌ترین استانداردهای جهانی و داخلی و بهره‌گیری از پرسنل متخصص و کارآزموده، نقش مهمی در تولید لوله‌های قطور فولادی با بهترین کیفیت جهانی و قابل رقابت با محصولات خارجی را داشته است.

وی تصریح کرد: در راستای آغاز فرایند کنترل کیفی یا QC، ابتدا باید استانداردها و معیارهای مورد نظر تعیین شده و سپس در فاز بعدی دامنه و مقیاس کنترل کیفیت مورد نظر، تعریف شود. پس از آن نیاز به داده‌های واقعی بوده، سپس برنامه‌های اصلاحی تعریف شده و  اقدامات اجرایی در بخش‌های مد نظر تدوین می‌شود. کنترل کیفیت امتیازات گسترده‌ای را شامل می‌شود که بی‌شک مهم‌ترین آن خلق تصویر مناسب در ذهن مشتریان و افزایش راندمان تولید است.

مدیر کنترل کیفیت شرکت لوله‌سازی ماهشهر در خصوص سختگیری‌های این شرکت برای تولید لوله طبق استانداردها، مطرح کرد: مواد اولیه‌ شرکت لوله‌سازی ماهشهر ورق‌های فولادی برای ساخت لوله و سیم و پودر جوش برای جوشکاری درز طولی لوله‌ها است. به محض ورود مواد اولیه به کارخانه ماهشهر اطلاعات آن برای ردیابی‌های محصول نهایی ثبت می‌شود.

 

 

پرهام ابراز کرد: در ادامه تمام پارامترهای جوشکاری در فرایند تولید بر اساس استاندارد مرتبط، از قبیل آمپر، ولتاژ و سرعت عبور لوله کنترل می‌شود که مسئولیت این اقدامات با گروه تولید است اما این فرایند توسط واحد کنترل کیفی پایش می‌شود. پس از ساخت لوله‌ها فرایندهای تکمیلی و آزمایش‌های آن صورت می‌گیرد که شامل آزمایش‌های مخرب (DT) و غیر مخرب (NDT) می‌شود.

وی اظهار کرد: در آزمایش‌های مخرب قطعاتی از لوله بریده خواهد شد و این قطعات توسط آزمایشگاه مجهز شرکت لوله‌سازی ماهشهر تحت آزمایش‌هایی نظیر خواص مکانیکی و آنالیز شیمیایی و همچنین گروه آزمایش‌های تست‌‌های خوردگی بر اساس استاندارد NACE قرار می‌گیرد. هنگامی که این آزمایش‌ها انجام شدند، چنانچه نتایج آن با استانداردها تطابق داشته باشد، آن لوله مورد تایید قرار گرفته و مجوز خروج داده می‌شود.

مدیر کنترل کیفی شرکت لوله‌سازی ماهشهر بیان کرد: آزمایش دیگری را نیز درون خود سایت انجام می‌دهیم که شامل رادیوگرافی دو سر لوله‌ها برای جوش آن‌ها و آزمون‌های فراصوتی می‌شوند. انجام این آزمایش‌ها برای حصول اطمینان سلامت جوش و عاری بودن از هر گونه عیب است.

وی در پایان گفت: مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه سیستم مدیریت کیفیت در شرکت لوله‌سازی ماهشهر سدید باعث می‌شود تا لوله‌های قطور فولادی با بهترین کیفیت و قابل رقابت با محصولات خارجی و با رعایت سختگیرانه‌ترین استانداردهای بین‌المللی و داخلی، تولید و در پروژه‌های مختلف خطوط انتقال نفت و گاز ترش و شیرین مورد استفاده قرار گیرند.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید