تلاش آلمان برای تبدیل شدن به رهبر سوخت هیدروژنی در جهان

وزارتخانه های اقتصاد و حمل و نقل آلمان اعلام کردند که این کشور با هدف تبدیل شدن به رهبر جهان در فن آوری های سوخت هیدروژنی، ۱۰ میلیارد دلار در ۶۲ پروژه بزرگ هیدروژن از طریق بودجه دولتی سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، وزارتخانه های اقتصاد و حمل و نقل آلمان اعلام کردند که این کشور با هدف تبدیل شدن به رهبر جهان در فن آوری های سوخت هیدروژنی، 10 میلیارد دلار در 62 پروژه بزرگ هیدروژن از طریق بودجه دولتی سرمایه گذاری خواهد کرد.

آلمان سرمایه ای به مبلغ 9.72 میلیارد دلار (8 میلیارد یورو) را برای 62 پروژه که به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در بخش های حمل و نقل، فولاد سازی و مواد شیمیایی در دست انجام است را تامین می کند.

به گفته پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان، این کشور قصد دارد به رهبر جهان در زمینه فناوری هیدروژن تبدیل شود و این سرمایه گذاری گامی در جهت به صفر رساندن آلودگی کربن در اقتصاد آلمان است.

آلتمایر گفت: از طریق استفاده از هیدروژن، آلمان می تواند چندین میلیون تن از دی اکسید کربن (CO2) را سالانه از صنایع فولاد سازی و مواد شیمیایی حذف کند.

آندریاس شویر، وزیر حمل و نقل آلمان نیز گفت: ما در حال تبدیل آلمان به یک کشور هیدروژنی هستیم. شویر گفت: در مجموع 95 درصد از ترافیک جاده ای هنوز به سوخت های فسیلی وابسته است، بنابراین آلمان نیاز به حمل و نقلی دارد که به انرژی های تجدید پذیر متکی باشد.

وزیر حمل و نقل آلمان همچنین گفت: ما باید و می خواهیم که فوراً تغییر رویکرد به سمت حمل و نقل سازگار با آب و هوا را ارتقاء دهیم. وزارت انرژی آلمان 50 پروژه را از جمله برنامه تولید بیش از 2 گیگاوات (GW) ظرفیت الکترولیز برای ساخت هیدروژن سبز، نظارت خواهد کرد. این 40 درصد از 5 گیگاوات هدف تعیین شده در استراتژی ملی هیدروژن آلمان تا سال 2030 است.

وزارت حمل و نقل 12 پروژه باقی مانده را در بخش حمل و نقل تامین بودجه خواهد کرد. این پروژه ها شامل توسعه و تولید سیستم ها و وسایل نقلیه دارای سوخت سلولی، از جمله اتومبیل های سواری، کامیون ها و وسایل نقلیه عمومی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید