دانش فنی کم نظیر واحد تحقیق و توسعه، یکی از نقاط قوت شرکت پتکو

سرپرست واحد تحقیق و توسعه امور فنی- مهندسی شرکت پتکو، گفت: شرکت پتکو به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان، پیشتاز طراحی، ساخت و تست پمپ‌های سفارشی در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه، صنایع نیروگاهی و خطوط انتقال آب درکشور بوده و همچنین در طراحی و تولید توربین‌های آبی نیز، فعالیتی مستمر دارد.

ناصر علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: هر ساله تقریبا چندین محصول جدید توسط پتکو طراحی و تولید میشود که اکثرا به عنوان اولین طراحی در کشور شناخته میشوند. دانش فنی کم نظیر، متخصصین کارآزموده و با تجربه  باعث شده، بزرگترین تیم فنی- مهندسی و تحقیق و توسعه در زمینه طراحی پمپهای سفارشی در این شرکت ایجاد گردد که می توان گفت در کشور کم نظیر بوده و بعنوان یکی از نقاط قوت شرکت پتکو محسوب می گردد.

 علیزاده بیان داشت: تیم فنی- مهندسی پتکو دارای توانمندی‌های بالایی در طراحی هیدرولیکی و مکانیکی پمپهای سانتریفیوژ مطابق استاندارد API می باشد که طراحی، شبیه‌سازی و آنالیز عددی جریان داخل پمپ بر مبنای دینامیک سیالات محاسباتی پیشرفته (CFD) و با نرم‌افزارهای

 CATIA, CFturbo, ANSYS, Fluent, CFX, MATLAB

توسط متخصصین مجرب تیم فنی مهندسی انجام میشود. همچنین آنالیز عددی پدیده کاویتاسیون، بهینه‌سازی و افزایش راندمان و آنالیز پیچشی و جانبی برای پمپ هایی که برای اولین بار طراحی می‌شوند نیز در این حوزه انجام می‌گردد.

سرپرست واحد تحقیق و توسعه امور فنی- مهندسی شرکت پمپ و توربین ادامه داد: از جمله مهمترین طرحها و پروژه هایی که هم اکنون در حوزه تحقیق و توسعه در حال انجام می باشد، می توان به مواردی همچون طراحی و برنامه نویسی دقیق‌ترین و کامل ترین نرم‌افزار انتخاب پمپ، طراحی و ساخت یکی از بزرگترین و دقیق ترین پرینترهای سه بعدی کشور از نوع FDM، طراحی و برنامه نویسی نرم افزار جامع طراحی پروانه پمپهای سانتریفیوژ که تمامی مشخصات و محاسبات لازم را بر اساس آخرین دانش روز دنیا انجام داده و تمامی مشخصات پروانه را می توان از آن دریافت نمود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر کامل ترین منحنی خانواده پمپهای پروسس با ساختار

 OH2, BB1, BB2, BB3, BB5, VS1, VS4, VS6

در کشور متعلق به شرکت پتکو است که با بررسی نتایج تستها و منحنی پمپ هایی که در بیست سال اخیر در شرکت، طراحی، ساخت و تست شده،  به دست آمده است و در حال حاضر کارشناسان فنی مربوطه در حال طراحی و برنامه نویسی نرم‌افزاری جامع هستند که بتواند بر اساس اطلاعات مورد نیاز هد، ظرفیت، دور، هد مکش مثبت خالص، نوع و مشخصات سیال، نوع هیدرولیک و نحوه ماشینکاری پروانه و محفظه و همچنین نوع متریال پمپ، انتخاب تیپ و سایز پمپ را انجام دهد.

منبع: ایلنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید