نیاز صنعت نفت به سرمایه‌گذاری

وزیر نفت گفت: خوشبختانه در بحث فروش نفت با استفاده از ظرفیت‌های موجود توفیق‎های خوبی حاصل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، جواد اوجی، در نشست با رئیس و دیگر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از اعضای کمیسیون انرژی مجلس بابت حمایت‌هایی که در این ۸۳ روز از وزارت نفت داشته‌اند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: در این مدت هم بنده و هم معاونان بنده در نشست‌های متعدد کمیسیون‌های تخصصی مجلس به‌ویژه کمیسیون انرژی حضور یافته و پاسخگوی نمایندگان مجلس بوده‌اند.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه توصیه بنده به معاونان خود این است که روحیه همکاری با نمایندگان را حفظ کنند، تصریح کرد: این نشست‌ها باید ادامه یابد و ما از دیدگاه‌های نمایندگان مجلس بهره‌مند شویم.

اوجی ادامه داد: خوشبختانه در بحث فروش نفت با استفاده از ظرفیت‌های موجود توفیق‌های خوبی حاصل شده است.

معطل مذاکرات برجام نبوده‌ایم

وی با بیان اینکه  در بخش سرمایه‌گذاری فعالیت‌های خوبی آغاز شده است، گفت: در بخش حفظ و نگهداشت نفت و گاز قراردادهای خوبی آماده امضاست، این فعالیت‌ها نشان می‌دهد ما منتظر مذاکرات نبوده‌ایم.

وزیر نفت به موضوع سوخت زمستانی اشاره کرد و افزود: زمانی که وزارت نفت را تحویل گرفتیم مشاهده کردیم که با ۴۰ میلیون مترمکعب کسری گاز روبه‌رو هستیم، اما با همکاری شرکت ملی گاز ایران و نشست‌های پرشمار امروز ذخیره‌سازی‌های سوخت زمستانی ما از پارسال بهتر است و با اقدام های انجام شده امیدواریم زمستان را به‌خوبی پشت سر گذاریم.

اوجی به موضوع حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور اشاره و تصریح کرد: این حمله می‌توانست به بحران بزرگی تبدیل شود که خوشبختانه با همکاری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل برطرف شد، دستگاه‌های مختلف از جمله صداوسیما نیز در این موفقیت نقش داشتند. توطئه‌ای که می‌رفت بحرانی به وجود آورد خوشبختانه خنثی شد.

* تأمین اعتبار خوبی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی داشته‌ایم

وی به بخش مسئولیت‌های اجتماعی نفت نیز اشاره کرد و گفت: تأمین اعتبار خوبی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی داشته‌ایم و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نقش وزارت نفت در این باره برجسته‌تر خواهد شد.

وزیر نفت به موضوع تحویل قیر رایگان به دستگاه‌های ذیربط نیز اشاره و بیان کرد: سهمیه‌ها در این باره مشخص و حواله‌ها نیز توزیع شده است که امیدواریم این موضوع به‌سرعت اجرایی شود.

اوجی به بحث مدیریت منابع انسانی وزارت نفت اشاره کرد و افزود: ۱۰ هزار سمت سازمانی که در گذشته حذف شده بود احیا شده است. برای نیروهای مدت موقت نیز امتیازهای خوبی در نظر گرفته ایم تا جبران حقوق و دستمزد آنها باشد. در کوتاهترین زمان ممکن نیز صددرصد نیروهای ایثارگران مدت موقت و معین را جذب خواهیم داد و برای ایثارگران نیروهای پیمانکاری نیز با دولت برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا وضع آنها نیز مشخص شود.

وی به موضوع دیپلماسی انرژی نیز اشاره و تصریح کرد: در این زمینه نیز کارهای خوبی انجام شده است، مذاکراتی با ترکمنستان انجام شده است و درباره فروش نفت نیز اتفاق‌های خوبی رقم خورده است.

وزیر نفت با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در نفت و گاز بسیار مهم است، گفت: امیدواریم با مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بحث بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه سرمایه‌گذاری در این صنعت شتاب گیرد.

* افزایش ظرفیت تولید پالایشگاهی را دنبال می‌کنیم

اوجی افزود: بحث افزایش ظرفیت تولید پالایشگاهی را نیز دنبال می کنیم و درباره افزایش ۳۰۰ هزار بشکه ای ظرفیت پالایشگاهی نیز در انتظار دریافت مجوز برای آن هستیم.

وی به بحث تولید گاز نیز اشاره و بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های خوب شرکت ملی نفت ایران میدان‌های پارس شمالی و کیش به بهره‌برداری می‌رسند و میدان‌های باقیمانده پارس جنوبی نیز تکمیل می‌شوند تا تولید گاز افزایش یابد، زیرا اگر این اتفاق‌ها رقم نخورد در بحث گاز در سال‌های آینده با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

وزیر نفت در جمع بندی سخنان خود با بیان اینکه گلایه‌ها را به حق می‌پذیریم، اما هم بنده و هم معاونان من با تمام قوا پای کار هستند، گفت: قول می‌دهیم با تلاش و توکل به خدا مسائل را حل کنیم زیرا معتقدم اگر کار برای خدا باشد برکت نیز خواهیم داشت.

وی گفت: در بخش پتروشیمی حدود ۷.۸ میلیارد دلار واریزی به سامانه نیما داشته‌ایم که بیش از تحقق ما برای واریز به سامانه نیما بوده است.

وزیر نفت افزود: در مسئله سوخت زمستانی نیز همکاران بنده شبانه‌روز در حال فعالیت هستند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم، اما سخن من این است که در بودجه برای بحث سرمایه گذاری به وزارت نفت کمک کنید که این صنعت به سرمایه‌گذاری نیازمند است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید