اظهارات مدیرعامل گروه صنعتی سدید درخصوص افزایش سرمایه مصوب هیئت مدیره

امیرحسین کاوه مدیرعامل شرکت گروه صنعتی سدید در خصوص افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی و اثرات آن گفت: هدف گروه صنعتی سدید اصلاح ساختار سرمایه شرکت از طریق افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری های بلند مدت است و بهره مندی از شرایط و مزایای مقرر بند ز تبصره 10 قانون بودجه سال 1397 و آیین نامه اجرای آن از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری های بلند مدت است.
▫️وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل شرایط تورمی در اقتصاد کشور و همچنین قدمت این شرکت، سرمایه گذاری های بلند مدت به بهای تمام شده تاریخی که بسیار کمتر از ارزش روز است، در صورتهای مالی درج شده اند و همانطور که اشاره شد انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی سرمایه گذاری های بلند مدت موارد و مزایایی را به همراه دارد.
▫️▫️وی افزود: از جمله این مزایا می توان به الزام قانونی افزایش سرمایه در راستای خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت، بهبود نسبت مالکانه و رعایت الزامات سازمان بورس و اوراق بهادار، بهرمندی از معافیت مالیاتی موضوع مواد 48 و 105 قانون مالیاتهای مستقیم و صرفه جویی مالیاتی ناشی از معافیت مواد فوق الذکر قانون مالیاتهای مستقیم مندرج در آیین نامه های اجرایی قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور اشاره کرد.
کاوه تاکید کرد: افزایش سرمایه مصوب هیئت مدیره شده و حسابرس نیز آن را تایید کرده در نتیجه اطلاع رسانی به موقع نیز صورت گرفته است. توقف نماد معاملاتی نیز طبق قوانین بورسی خواهد بود.
▫️وی در مورد تاثیر این تجدید ارزیابی بر وضعیت و معاملات شرکت های زیرمجموعه گفت: ما با این افزایش سرمایه راحت تر پروژه و ضمانت نامه خواهیم گرفت؛ یعنی اصلاح ساختار منجر به دریافت پروژه بیشتر و کار بیشتر منجر می شود، وقتی مجموعه گروه سدید پروژه های بیشتری بگیرد با توجه به توانمندی کارخانجات لوله سازی سدید و ماهشهر و پمپ و توربین سازی پتکو و توربین های بادی صبا نیرو و شرکت ساخت و توسعه دریایی تسدید و شرکت های پیمانکاری دیگر وابسته به گروه صنعتی سدید اخذ پروژه ها بهتر و راه را برای زیر مجموعه ها هولدینگ نیز باز نماید.

این مقام مسئول در مورد وضعیت پرونده ورشکستگی کارخانه لوله و تجهیزات گفت: رای مرحله اول این مجموعه به نفع شرکت بوده و در انتظار مرحله دوم هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید