مدیر عامل شرکت توان باد از تاریخچه، چشم انداز و اهداف این شرکت گفت

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی سدید، آقای دکترکاویانی مدیرعامل شرکت توسعه و احداث نیروگاه های بادی توان باد اظهار داشت؛
دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای اصلاح الگوی مصرف انرژی راه‌های مشارکت انرژی‌های تجدید پذیر را در سبد تولید انرژی کشور مدنظر قرار داده است و در این ارتباط نیز در برنامه پنجم توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور نصب و راه‌اندازی ۵۰۰۰ مگاوات برق حاصل از انرژی باد را هدف قرار داده است و بطور همزمان انعقاد قراردادهای بلندمدت خرید تضمینی برق تولیدی این نیروگاهها نیز باعث ترغیب بخش خصوصی برای توسعه و ایجاد مزارع بادی گردیده است.

در این راستا گروه صنعتی سدید به عنوان یکی از هولدینگهای صنعتی برتر ایران، از سال ۱۳۷۹ با ایجاد شرکت صبا نیرو، فعالیت خود را زمینه طراحی و تولید توربین‌های بادی آغاز و در ابتدای سال ۱۳۸۸ اقدام به ایجاد شرکت توسعه و احداث نیروگاههای بادی توان باد به عنوان یک شرکت توسعه دهنده (Developer) نیروگاه های بادی در ایران و خاورمیانه نمود و حضور خود در توسعه انرژی های پاک را گسترش داد.

?چشم انداز
شرکت توان باد با استفاده از توانمندی‌های گروه صنعتی سدید با هدف انجام مطالعات امکان‌سنجی برای ایجاد نیروگا‌ههای بادی در داخل و خارج کشور و همچنین فراهم نمودن امکانات مهندسی و اجرایی لازم برای احداث این نیروگاهها بصورت کلید در دست (EPCI) و تامین مالی آنها از طریق بانکها و موسسات اعتباری داخلی و خارجی تشکیل شده و به فعالیت مشغول می‌‌باشد.

?اهداف
به منظور ارتقاء تکنولوژی انرژی‌های تجدید پذیر در ایران، شرکت توان باد با همکاری شرکت صبانیرو برنامه‌ریزی توسعه اولین نیروگاه بادی بخش خصوصی را با نصب توربین‌های داخلی مورد هدف قرار داده است. سرمایه‌گذاری موردنیاز برای احداث این نیروگاه‌ها توسط گروه صنعتی سدید و فاینانس داخلی و خارجی تامین می‌گردد.

شرکت توان باد، یکی از شرکتهای زیرمجموعه #هولدینگ گروه صنتعی سدید میباشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید