تحریم ها بر بخش فلزات ایران اثر محدودی دارند ،کاوه در مصاحبه باFinancial Tribune

به نقل از Financial Tribune  امیر حسین کاوه دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران گفت بخش فلزات ایران از قبل تحت تحریم بوده و اسامی تولید کنندگان عمده در لیست تحریم قرار داشته است، بنابراین دور جدید تحریم های فلزات نوعی جنگ روانی علیه ایران محسوب می شود.

در برابر تحریم ها قبلی تولید کنندگان ایرانی بازارهای جدیدی در جنوب شرق اسیا ایجاد کرده اند و صادرات به کشورهای همسایه هم از آن زمان افزایش داشته است.
کاوه گفت: امکان بروز برخی مشکلات در زمینه حمل و نقل مانند افزایش کرایه حمل و افزایش هزینه بیمه شرکتهای فعال در ایران وجود دارد ولی این مسایل با کیفیت بالا و ارزان بود محصولات ایرانی خنثی می شود.

این امکان هست که تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایرانی در دور جدید تحریم از کاهش در واردات متاثر شوند که این قبلا بر اثر تحریم های ثانویه اتفاق افتاده است این موضوع کارایی تولیدکنندگان داخلی را افزایش داده است.

قبل از تحریم ها ما سالیانه در حدود ۳ میلیون تن واردات ورق فولادی داشتیم و به همین اندازه هم صادرات داشتیم ولی در حال حاضر این فرایند متوقف شده است و خود کفایی و ساخت محصولات فولادی با ارزش یک ضرورت مهم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید