به گزارش خبرگزاری ایلنا، یادداشت مدیرعامل گروه صنعتی سدید: اعتلای اتاق بازرگانی در سایه امید و نشاط

امیرحسین کاوه مدیرعامل گروه صنعتی سدید با انتشار یادداشتی، عملکرد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران را نقد کرد.

در اساسنامه و قانون اتاق آیا آمده است که اتاق بازرگانی باید به  بخش خصوصی کشور جرات و جسارت  دهد تا در میدان‌های بزرگ‌اقتصادی ایفای نقش کنند؟ آیا آمده است که اتاق باید فعالان بالقوه اقتصادی را شناسایی و بر آنها تاکید کند؟ آیا آمده است که اتاق بازرگانی  باید به فعالان اقتصادی درون خود احساس مسئولیت تزریق کند و آنها را از بی‌تفاوتی و بی خیالی و چه بسا خمودگی خارج کند!

در اساسنامه اتاق  نیامده که وظیفه اصلی اتاق بازرگانی کشور برآورد درست و امید آفرین از شرایط کشور و ارائه آن به افکار عمومی است !

آیا در قانون اتاق و در هیات نمایندگان و آیین نامه‌ها و کمیسیون های اتاق آمده که هر پیشنهاد و طرحی باید از توضیح و تشریح‌ نگاه منفی و سیاه نمایی پرهیز کند؟!

آیا توجه شده که اتاق بازرگانی باید با نگاه به امکانات گسترده کشور و مجاهدت بخش خصوصی، امید و نشاط را در کشور گسترش دهد. آیا می‌دانید یکی از بندهای اساسنامه اتاق بازرگانی  کشور ایران در شرایط جنگ اقتصادی؛ باید توجه به دشمن شناسی باشد و با به حرکت در آوردن نیروی بخش خصوصی، دشمن این مرز و بوم‌  را ناامید از اثر گذاری  فشارهای خود از جمله تحریم ها کند !

آیا ما در اتاق اعتقاد داریم سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ریل گذاری جدید و صحیح اقتصاد کشور است و باید اجرای مفاد آن را  حداقل همچون مواد اولیه کارخانجات خود دنبال کنیم !

  خوب است بدانید اکثر نکات فوق؛ خوشه چینی از  بیانات رهبر انقلاب در یک دیدار اعضای  اتاق‌های بازرگانی با ایشان است! و می توان از آن به‌عنوان  مطالبه رهبری از اتاق بازرگانی یاد کرد.

آیا به چه میزان اعضای اتاق  و هیات رئیسه ها، انگیزه و حساسیت و  تعهد و عهد بر اجرای این مفاد خواهند داشت؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید